Intel съкращава маркетинг екипа си, замества го с изкуствен интелект и външна фирма
Accenture ще поеме функциите на глобалния отдел, докато компанията търси възстановяване след пазарни загуби
Intel обяви, че започва масово преструктуриране на маркетинговия си отдел, като ще предаде основните му функции на международната консултантска компания Accenture. Решението е част от по-широката стратегия за трансформация на технологичния гигант, оглавяван от новия ръководител Лип-Бу Тан. Компанията не разкрива точния брой съкратени служители, но е ясно, че само най-необходимите вътрешни подразделения ще бъдат запазени.
Според публикация на Oregon Live, решението е мотивирано от стремежа към по-ефективно взаимодействие с клиентите и модернизиране на цифровите способности на Intel. Accenture не само ще поеме функциите, но ще ги автоматизира с помощта на собствени AI инструменти. Част от сегашните служители ще бъдат ангажирани временно, за да обучат новите специалисти от външната компания.
Служители на Intel в различни клонове по света вече са уведомени за промените, като крайният срок за окончателното преструктуриране е 11 юли. Според източници, решението идва в момент, когато Intel се опитва да се възстанови от неуспешни продукти и пазарни загуби в сектора на центровете за данни и персоналните компютри.
Маркетинговото прехвърляне към Accenture се разглежда като ключов момент от плана на Лип-Бу Тан, целящ да превърне Intel в по-гъвкава, бърза и ефективна корпорация. След спад на приходите с близо 30% и критики за изоставане в AI технологиите, Intel се надява именно чрез радикална реорганизация да възстанови доверието на пазара.