Intel обяви, че започва масово преструктуриране на маркетинговия си отдел, като ще предаде основните му функции на международната консултантска компания Accenture. Решението е част от по-широката стратегия за трансформация на технологичния гигант, оглавяван от новия ръководител Лип-Бу Тан. Компанията не разкрива точния брой съкратени служители, но е ясно, че само най-необходимите вътрешни подразделения ще бъдат запазени.

Според публикация на Oregon Live, решението е мотивирано от стремежа към по-ефективно взаимодействие с клиентите и модернизиране на цифровите способности на Intel. Accenture не само ще поеме функциите, но ще ги автоматизира с помощта на собствени AI инструменти. Част от сегашните служители ще бъдат ангажирани временно, за да обучат новите специалисти от външната компания.

Служители на Intel в различни клонове по света вече са уведомени за промените, като крайният срок за окончателното преструктуриране е 11 юли. Според източници, решението идва в момент, когато Intel се опитва да се възстанови от неуспешни продукти и пазарни загуби в сектора на центровете за данни и персоналните компютри.

Маркетинговото прехвърляне към Accenture се разглежда като ключов момент от плана на Лип-Бу Тан, целящ да превърне Intel в по-гъвкава, бърза и ефективна корпорация. След спад на приходите с близо 30% и критики за изоставане в AI технологиите, Intel се надява именно чрез радикална реорганизация да възстанови доверието на пазара.