ИТ служителите страдат от Синдром на самозванеца | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
ИТ служителите страдат от Синдром на самозванеца
Снимка: Pixabay

ИТ служителите страдат от Синдром на самозванеца

Най-уверени в себе си са служителите на Apple

| Редактор: Лилия Чалева 11 4122

ИТ специалистите са сред хората, които се ползват с голямо уважение спрямо останалите заради техните познания. Въпреки многото дипломи, сертификати и работа по сложни проекти, голяма част от ИТ служителите всъщност страдат от Синдром на самозванеца, съобщава онлайн платформата Blind, която е провела свое проучване.

Синдромът на самозванеца е определен от психолозите Паулин Кланси и Сюзън Аймс през 1978 г. Той описва хора, които въпреки явните доказателства, че са постигнали много, се чувстват сякаш са фалшиви и сякаш се представят за по-знаещи отколкото са.

В проучването на Blind анонимно са участвали 10 402 служители от ИТ компании с поне 100 служители. Общо 57,55% от тях са отговорили, че изпитват или са изпитвали признаците на Синдрома на самозванеца. Най-голям е процентът на самоопределящите се като самозванци в компанията Expedia - 72%. Най-уверени в себе си пък са служителите на Apple. Само 44,45% от тях казват, че са изпитвали този синдром.

Дори и това число обаче е доста високо. Едно от възможните обяснения за това е разминаването между публичната представа за ИТ специалисти и ежедневната реалност на самите тях. Докато за средностатистическия човек ИТ специалистите работят по футуристични проекти и постоянно разработват сложен код и програми, за самите ИТ професионалисти ежедневието е свързано с много рутина, писане на код, опити да бъде "накаран" да работи и понякога просто чакане докато някой друг си свърши работата, за да могат да продължат по проекта.

Начинът на мислене също е по-различен. Много от ИТ специалистите се характеризират с постоянен глад за знания. Много от тях поставят научаването на нови неща и развитието като едно от най-важните им изисквания към техния работодател. В комбинация с високата конкуренция в сферата и постоянния глад за специалисти, това също допринася много от тях да се чувстват сякаш са излъгали останалите за способностите си.

ИТ служителите страдат от Синдром на самозванеца

ИТ служителите страдат от Синдром на самозванеца

Най-уверени в себе си са служителите на Apple

| Редактор : Лилия Чалева 11 4122 Снимка: Pixabay

ИТ специалистите са сред хората, които се ползват с голямо уважение спрямо останалите заради техните познания. Въпреки многото дипломи, сертификати и работа по сложни проекти, голяма част от ИТ служителите всъщност страдат от Синдром на самозванеца, съобщава онлайн платформата Blind, която е провела свое проучване.

Синдромът на самозванеца е определен от психолозите Паулин Кланси и Сюзън Аймс през 1978 г. Той описва хора, които въпреки явните доказателства, че са постигнали много, се чувстват сякаш са фалшиви и сякаш се представят за по-знаещи отколкото са.

В проучването на Blind анонимно са участвали 10 402 служители от ИТ компании с поне 100 служители. Общо 57,55% от тях са отговорили, че изпитват или са изпитвали признаците на Синдрома на самозванеца. Най-голям е процентът на самоопределящите се като самозванци в компанията Expedia - 72%. Най-уверени в себе си пък са служителите на Apple. Само 44,45% от тях казват, че са изпитвали този синдром.

Дори и това число обаче е доста високо. Едно от възможните обяснения за това е разминаването между публичната представа за ИТ специалисти и ежедневната реалност на самите тях. Докато за средностатистическия човек ИТ специалистите работят по футуристични проекти и постоянно разработват сложен код и програми, за самите ИТ професионалисти ежедневието е свързано с много рутина, писане на код, опити да бъде "накаран" да работи и понякога просто чакане докато някой друг си свърши работата, за да могат да продължат по проекта.

Начинът на мислене също е по-различен. Много от ИТ специалистите се характеризират с постоянен глад за знания. Много от тях поставят научаването на нови неща и развитието като едно от най-важните им изисквания към техния работодател. В комбинация с високата конкуренция в сферата и постоянния глад за специалисти, това също допринася много от тях да се чувстват сякаш са излъгали останалите за способностите си.