Появата на хибридната форма между финанси и технологии - FinTech - бе продиктувана от промените в потребителското поведение и в изисквания на потребителите към начина, по който желаят да заплащат сметките си, да управляват средствата си, да банкират. В широкия смисъл на думата финтех са всички иновации в областта на финансовите услуги. Днес финансовите технологии са обхванали не само най-масовите банкови услуги, използвани от потребителите, а цялостната дейност на финансовите институции, които отпускат онлайн заеми, както и на банките, опериращи изцяло онлайн във виртуалното пространство.
Финансовите технологии - отговор на промените в потребителското търсене
През последната година се наблюдава ръст в броя на потребителите, предпочитащи да управляват средствата си, да теглят кредити и да ги погасяват изцяло онлайн. Причината за повишения интерес навярно е свързана с разпространението на Ковид-19 и със стремежа на хората да избягват контакти и рискови места. Днес потребителите повече откогато и да било желаят безпроблемна цифрова обработка, светкавично одобрение и отпускане на заем, заплащане на сметки, осъществяване на транзакции изцяло онлайн и без необходимост от посещение на офис или клон на финансовата институция и среща със служители. Всичко това става възможно чрез нововъведенията, станали популярни благодарение на финансовите технологии. Те правят възможен отговора на промененото потребителско търсене и задоволяването на новите очаквания на потребителите.
Ролята на финансовите технологии в превода на средства и в сигурността
Финансовите технологии целят предоставяне на финансови услуги чрез използване на софтуер и модерни технологии. Те промениха начина, по който превеждаме средства и по който оперираме с тях. Намалиха цената на транзакциите и направиха услугата по-сигурна, по-бърза и възможна през мобилния телефон. С това задоволиха едни от най-важните изисквания на потребителите - сигурност и скорост на преводите и операциите. В сферата на дейността на небанковите финансови институции - фирмите за бързи кредити, опериращи изцяло онлайн - сигурността на личните данни, средствата и транзакциите е от съществено значение и е основна предпоставка за качеството на дейността им. Финансовите технологии промениха изцяло начина на взаимодействие във финансовата сфера. Докато първоначално ударението беше върху бързината и сигурността на транзакциите, след разпространението на Ковид-19 през изминалата година се наблюдава силен тласък в света на финансовите технологии. Те започнаха да се използват за дигитализация на всички банкови процеси, борсова търговия от дивана у дома, управление на личните финанси, потвърждаване на самоличността при теглене на онлайн кредит и други.
Появата на усъвършенствани и защитени платформи благодарение на финансовите технологии
Появата на усъвършенствани и защитени платформи е от съществено значение при онлайн банкирането и извършването на онлайн разплащания и е от особено важно значение за дейността на фирмите за бързи кредити, опериращи изцяло онлайн. При тях сигурността на платформата е решаваща за успеха на дейността им. Днес забелязваме мобилни приложения, с които можем лесно, сигурно и успешно да следим кредитите си, да погасяваме вноски, да теглим и да заплащаме дължимото, да управляваме кредита си.
Прогресът на мобилните технологии - основа за растежа на финтех
Навлизането на финансовите технологии в живота ни е подпомогнато и ускорено от прогреса на мобилните технологии. На практика почти всеки притежава смартфон, с които лесно и удобно може да използва новите технологии и по-сигурни платформи, мобилни приложения и нови функции за по-добра защита на данните и средствата.
Изкуственият интелект във финансовата сфера
Изкуственият интелект помага за обработката, сигурността, потребителското изживяване. Масивите от данни се обработват от машинни алгоритми с бързина и точност, които са непосилни за хората. Това естествено увеличава популярността на приложенията с изкуствен интелект и употребата им в сферата на финансите. Що се отнася до фирмите за бързи кредити, прогнозата е, че изкуственият интелект ще може бързо и безпогрешно да хваща опити за измама и да бъде от полза за сигурността.
Изкуственият интелект замества успешно и човешкия фактор в онлайн обслужването на потребителите - чат ботът е пример за това. Подпомага потребителя и улеснява постигането на целите му. Добрият чат бот позволява персонализирано и проактивно клиентско изживяване в контекста на естествения разговор, който завършва с потребителска удовлетвореност и постигане на целите на потребителя - намиране на отговор на интересуващите го въпроси и разрешаване на проблемите му.
Изкуственият интелект при финансовите услуги е естествено продължение на дигиталната трансформация на финансовата индустрия. Освен на потребителите той помага и за идентифициране на нови потенциални източници на приходи, посредством прогнози и анализи, както и на идентифицирането на потенциални рискове за сигурността, системата и потребителите.
НАЙ
Какви самолети летят над България в учението "Тракийска пепелянка 2022"
Карл Сейгън и прогнозата му за САЩ от 1995 година
Китай изпревари САЩ по научни открития
Facebook защити своя антисемитски чатбот
Европа търси име за своя сателитен интернет
Китай изпревари САЩ по научни открития
Карл Сейгън и прогнозата му за САЩ от 1995 година
Европа търси име за своя сателитен интернет
Какви самолети летят над България в учението "Тракийска пепелянка 2022"
Светлинното замърсяване пречи на размножаването на светулките