Месец преди началото на Втората световна война своя полет прави немският Heinkel He 178 - първият реактивен самолет в историята. На 18 юли 1942 г. полита и Messerschmitt Me 262 - първият реактивен изтребител, както и първият самолет със стреловидни крила. Германия изпреварва значително САЩ, Великобритания и СССР в разработката на реактивни самолети, което плаши съюзниците.

В желанието си да изпреварят Германия, САЩ одобряват и финансират множество проекти за направата на реактивни самолети. Един от най-странните е за "пилотиран реактивен двигател".

Щатското ВВС смята за добра идея, да създаде реактивен изтребител-паразит, чийто размери да са като на голяма бомба. Самолетът ще се пренася от бомбардировач и при навлизане в противникова територия ще бъде "пускан", за да охранява своя "гостоприемник". След изчерпване на горивото, самолетът ще се закача посредством кука на своя бомбардировач.

Идеята звучи обещаващо на Пентагона. По това време въздушните боеве са без ракети, а един бърз и маневрен малък самолет може ефективно да защитава американските бомбардировачи.

Вижте как изглежда самолетът-паразит >> >> >>

Проектът стартира през 1942 година и на практика предвижда самолетът да има дължина от около 4 метра, размах на крилата от 6 метра, а въоръжението да е от 4 на брой 12.7-милиметрови картечници. По същество, това трябва да е пилотиран и въоръжен реактивен двигател, който може да оцелее сам във въздуха в продължение на 30 минути.

Разработката на прототипа струва 3 милиона долара, които са равностойни на около 45 милиона долара през 2021 г. Втората световна война приключва преди самолетът-паразит да е готов.

Реактивният двигател за самолета е създаден чак през 1947 година. Година по-късно "паразитът" е готов.

Самолетът, наречен XF-85 Goblin, полита за пръв път на 23 август 1948 година. Модифициран B-29 пуска изтребителят-паразит над пустинята. Осъществен е успешен 10-минутен полет, при който концепцията доказва, че може да се пилотира. Проблемите се проявяват при "връщане".

XF-85 Goblin не може да се закачи обратно на своя бомбардировач. Турбуленцията пречи на контролирането на самолета. Прототипът се блъска в бомбардировача, но пилота успява да спаси машината и живота си, след което извършва аварийно приземяване в пустинята.

Прототипът е ремонтиран, тестовете подновени, но от множество опити само 3 завършват с успешно закачане. Установява се, че шансът самолета да се разбие в своя бомбардировач е значително по-голям от това да се закачи за него.

XF-85 Goblin се оказва и нестабилен за пилотиране самолет, а след превземането на Германия и трансфера на множество учени в САЩ, страната значително развива реактивния си потенциал.

През 1947 година полита първият американски реактивен бомбардировач, появяват се и нови "истински" реактивни изтребители. Това прави XF-85 Goblin ненужен. Концепцията за реактивен изтребител-паразит обаче е една от най-странните, създавани някога.