Какви са новите бойни самолети на Хърватия (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Какви са новите бойни самолети на Хърватия (снимки) 32
Снимка: dassault-aviation.com

Какви са новите бойни самолети на Хърватия (снимки)

Загреб ще замени остарелите си МиГ-21 с модерния френски изтребител Rafale

| Редактор: Стоян Гогов 117 36417

От близо десетилетие Хърватия търси начин да осъвремени своите Военновъздушни сили, като пенсионира МиГ-21 и приеме на въоръжение нов изтребител. Първоначално бяха водени преговори с доста компании и държави, като фаворит изглеждаше покупката на втора употреба F-16C/D Barak от Израел. Загреб обаче обяви, че е постигнал сделка с Париж и ще закупи 12 броя от най-модерния европейски изтребител - Rafale F3R.

Вижте как изглежда Rafale F3R >> >> >>

Самолетът ще бъде окомплектован с радар с активна фазирана решетка и възможност за прецизна стрелба по цели отвъд хоризонта. На практика Хърватия ще смени своя изтребител от второ поколение за такова от 4,5-о поколение.

Покупката на 12 бройки от френския изтребител ще струва 1,22 милиарда евро на Загреб.

Заедно с френския изтребител Хърватия може да закупи и модерни тренировъчни самолети от Южна Корея.

Ситуацията на Балканите

Новата военна покупка променя баланса на силите на Балканите. Сърбия разполага с 14 бройки от МиГ-29, които обаче имат по-малки способности от френския Rafale.

Наскоро Гърция също поръча 18 бройки от Rafale, а България закупи 8 броя от F-16 Block 70 за около 1 милиард евро и планира да отдели след време още толкова за допълнителни 8 броя.

На пръв поглед сделката на Загреб изглежда по-изгодна, защото за сходна цена се сдобива не с 8, а с 12 модерни изтребителя. Много от параметрите по тези сделки обаче са тайна, като това включено ли е въоръжение и поддръжка в цената.

Румъния също закупи 17 бройки от F-16 Block 15 MLU, които получи втора ръка от Португалия. Тези самолети се предлагаха и на България, но София отказа предвид факта, че възрастта им е сходна с тази на настоящия парк от МиГ-29.

Как изглежда съотношението на силите на Балканите:

Анкара има най-големите Военновъздушни сили на Балканите.

Снимка: Официален профил на TAI в Instagram

Турция разполага с 245 бройки от F-16C/D и 48 броя от стария F-4E. Към тях обаче трябва да се прибавят едни от най-модерните бойни дронове в света, изпреварващи по своите характеристики дроновете на държавите от ЕС. Наред с това Анкара скоро ще се сдобие и със изцяло собствен стелт самолет - TAI TF-X.

Атина разполага с много внушително Военновъздушни сили.

Френският изтребите Rafale

Снимка: dassault-aviation.com

Гърция има 154 бройки от F-16, като около 90 от тях ще се ъпдейтнат до най-новата версия на самолета. От френския Mirage 2000-5/Mk2 са налични 24 бройки, а от модерния Rafale са поръчани 18 броя. Освен това Атина има 16 броя Mirage 2000EG/BG и F-4E PI2000(UAP), които планира да пенсионира.

София разполага с 15 броя МиГ-29 и 7 броя от доста ценния щурмови изтребител Су-25.

Снимка: БТА

Към тях ще се добавят 8 броя F-16 Block 70, които ще пристигнат до няколко години. Това обае е далеч от 226-броя модерни за времето си изтребители, с които България разполага в края на Студената война.

Снимка: Wikimedia

Букурещ има 35 броя от стария МиГ-21 и 17 бройки F-16, произведени през 1989 година.

Загреб скоро ще има 12 броя Rafale.

Снимка: Shutterstock

Белград има 14 броя МиГ-29 и 16 от щурмовия югославски изтребител Soko J-22.

Албания, Черна гора, Босна и Херцеговина, Словения и Македония оперират единствено хеликоптери и леки тренировъчни самолети и не разполагат със собствени ВВС.

Какво може Rafale

Френският изтребител Rafale е един от най-маневрените самолети, създавани някога. В следствие от своята конструкция обаче, изтребителят е аеродинамично нестабилен, като има специален процесор, който постоянно следи и регулира позицията на самолета във въздуха.

Снимка: Wikimedia

70% от фюзелажа на Rafale е изграден от композити, като самолетът има понижена видимост в инфрачервеният сектор. Въпреки това изтребителят не може да се нарече стелт - французите споделят, че са обмисляли самолетът им да е напълно невидим, но цената за това им се видяла твърде висока.

Задвижването се осъществява от два реактивни двигателя Snecma M88. Максималната скорост е 1912 км/ч. Ефективният боен радиус с 3 външни резервоара и 4 ракети (2 крилати ракети за удари на наземни цели и 2 ракети въздух-въздух) е 1852 километра.

Самолетът може да носи и крилатата ракета ASMP, която има обсег от 300 километра. Във Франция тази ракета е въоръжена с тактическа ядрена глава, с мощност от 100 до 300 килотона (от 6 до 18 пъти по-мощна от бомбата, пусната над Хирошима).

Максималната височина, на която може да лети Rafale е 15 235 метра. Разходът на гориво е около 150 литра на 100 километра.

Какви са новите бойни самолети на Хърватия (снимки) 37

Какви са новите бойни самолети на Хърватия (снимки)

Загреб ще замени остарелите си МиГ-21 с модерния френски изтребител Rafale

| Редактор : Стоян Гогов 117 36417 Снимка: dassault-aviation.com

От близо десетилетие Хърватия търси начин да осъвремени своите Военновъздушни сили, като пенсионира МиГ-21 и приеме на въоръжение нов изтребител. Първоначално бяха водени преговори с доста компании и държави, като фаворит изглеждаше покупката на втора употреба F-16C/D Barak от Израел. Загреб обаче обяви, че е постигнал сделка с Париж и ще закупи 12 броя от най-модерния европейски изтребител - Rafale F3R.

Вижте как изглежда Rafale F3R >> >> >>

Самолетът ще бъде окомплектован с радар с активна фазирана решетка и възможност за прецизна стрелба по цели отвъд хоризонта. На практика Хърватия ще смени своя изтребител от второ поколение за такова от 4,5-о поколение.

Покупката на 12 бройки от френския изтребител ще струва 1,22 милиарда евро на Загреб.

Заедно с френския изтребител Хърватия може да закупи и модерни тренировъчни самолети от Южна Корея.

Ситуацията на Балканите

Новата военна покупка променя баланса на силите на Балканите. Сърбия разполага с 14 бройки от МиГ-29, които обаче имат по-малки способности от френския Rafale.

Наскоро Гърция също поръча 18 бройки от Rafale, а България закупи 8 броя от F-16 Block 70 за около 1 милиард евро и планира да отдели след време още толкова за допълнителни 8 броя.

На пръв поглед сделката на Загреб изглежда по-изгодна, защото за сходна цена се сдобива не с 8, а с 12 модерни изтребителя. Много от параметрите по тези сделки обаче са тайна, като това включено ли е въоръжение и поддръжка в цената.

Румъния също закупи 17 бройки от F-16 Block 15 MLU, които получи втора ръка от Португалия. Тези самолети се предлагаха и на България, но София отказа предвид факта, че възрастта им е сходна с тази на настоящия парк от МиГ-29.

Как изглежда съотношението на силите на Балканите:

Анкара има най-големите Военновъздушни сили на Балканите.

Снимка: Официален профил на TAI в Instagram

Турция разполага с 245 бройки от F-16C/D и 48 броя от стария F-4E. Към тях обаче трябва да се прибавят едни от най-модерните бойни дронове в света, изпреварващи по своите характеристики дроновете на държавите от ЕС. Наред с това Анкара скоро ще се сдобие и със изцяло собствен стелт самолет - TAI TF-X.

Атина разполага с много внушително Военновъздушни сили.

Френският изтребите Rafale

Снимка: dassault-aviation.com

Гърция има 154 бройки от F-16, като около 90 от тях ще се ъпдейтнат до най-новата версия на самолета. От френския Mirage 2000-5/Mk2 са налични 24 бройки, а от модерния Rafale са поръчани 18 броя. Освен това Атина има 16 броя Mirage 2000EG/BG и F-4E PI2000(UAP), които планира да пенсионира.

София разполага с 15 броя МиГ-29 и 7 броя от доста ценния щурмови изтребител Су-25.

Снимка: БТА

Към тях ще се добавят 8 броя F-16 Block 70, които ще пристигнат до няколко години. Това обае е далеч от 226-броя модерни за времето си изтребители, с които България разполага в края на Студената война.

Снимка: Wikimedia

Букурещ има 35 броя от стария МиГ-21 и 17 бройки F-16, произведени през 1989 година.

Загреб скоро ще има 12 броя Rafale.

Снимка: Shutterstock

Белград има 14 броя МиГ-29 и 16 от щурмовия югославски изтребител Soko J-22.

Албания, Черна гора, Босна и Херцеговина, Словения и Македония оперират единствено хеликоптери и леки тренировъчни самолети и не разполагат със собствени ВВС.

Какво може Rafale

Френският изтребител Rafale е един от най-маневрените самолети, създавани някога. В следствие от своята конструкция обаче, изтребителят е аеродинамично нестабилен, като има специален процесор, който постоянно следи и регулира позицията на самолета във въздуха.

Снимка: Wikimedia

70% от фюзелажа на Rafale е изграден от композити, като самолетът има понижена видимост в инфрачервеният сектор. Въпреки това изтребителят не може да се нарече стелт - французите споделят, че са обмисляли самолетът им да е напълно невидим, но цената за това им се видяла твърде висока.

Задвижването се осъществява от два реактивни двигателя Snecma M88. Максималната скорост е 1912 км/ч. Ефективният боен радиус с 3 външни резервоара и 4 ракети (2 крилати ракети за удари на наземни цели и 2 ракети въздух-въздух) е 1852 километра.

Самолетът може да носи и крилатата ракета ASMP, която има обсег от 300 километра. Във Франция тази ракета е въоръжена с тактическа ядрена глава, с мощност от 100 до 300 килотона (от 6 до 18 пъти по-мощна от бомбата, пусната над Хирошима).

Максималната височина, на която може да лети Rafale е 15 235 метра. Разходът на гориво е около 150 литра на 100 километра.