Какво е когнитивен бизнес и има ли той почва у нас?
Все повече фирми използват голямо разнообразие от технологии, базирани на изкуствения интелект
Днес все повече и повече устройства са конфигурирани за общуване с човек, следят ни внимателно и дори ни изучават. Конкуренцията на глобалния пазар на свързаните с човешкия мозък технологии (когнитивни технологии) е забележително ниска въпреки процъфтяващия брой малки и стартиращи компании, които навлизат в този сектор, става ясно от анализ на Transparency Market Research, цитиран от специализирания сайт cmfenews.com и Инвестор.
Така или иначе вече се използва голямо разнообразие от технологии, базирани на изкуствения интелект, от компании, които които искат да постигнат дигитална трансформация и промяна, както на своите бизнес модели, така и на ежедневните си операции.
Терминът идва от латинския термин Cognitio - познание. Когнитивната наука се занимава с въпроси като как възприемаме света, как мислим, какво ни привлича вниманието, как помним... На тази база са и самите когнитивни технологии - устройства, които отчитат състоянието ни, внимателни са към нашето внимание и дори проследяват дейността на нашия мозък.
Някои от големите играчи със съществена роля на пазара са Google, Accenture, IBM Corporation, Microsoft Corporation и Cisco Systems.