Какво знаем за експортната версия на Су-57 | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Какво знаем за експортната версия на Су-57 34
Снимка: Shutterstock

Какво знаем за експортната версия на Су-57

Това ще бъде лек суперманеврен изтребител с един двигател, идеален за серийно производство.

| Редактор: Стоян Гогов 58 28884

В началото на юни корпорация "Сухой" обяви началото на разработването на еднодвигателен тактически изтребител от пето поколение. Такива самолети в момента са много разпространени зад граница и този модел ще се превърне в експортна врсия на Су-57, предава Russia Beyond.

Какво ще наследи от класическия Су-57?

В този дизайн ще се използват технически решения, които вече са развити при изтребителите от пето поколение Су-57. Това включва радиопоглъщащо покритие, авионика и оръжейни системи.

"Новият експортен изтребител от пето поколение ще получи различен двигател от този на Су-57. Той ще има не толкова мощен (в сравнение с тази на Су-57) двигател Ал-31ФН", каза Владимир Ставреев, военен анализратор от сп. "Военное обозрение".

Вижте как изглежда Су-57 >> >> >>

Планира се излетната маса на новия изтребител да не превишава 18 тона.

Според анализаторa това означава, че новият самолет ще бъде със 7 т по-лек от Су-57.

"Съотношението между тяга и тегло, т.е. съотношението между масата и тягата на двигателя, ще бъде равно на 1. Същевременно, както и при предшественика му, той ще има намалена радарна видимост", отбеляза експертът.

Предимства и недостатъци

Силата на новата еднодвигателна серия ще е в цената. Такива самолети са много по-евтини от тежките изтребители от "Су" линията, които в момента са на въоръжение в руската армия.

Над половината от цената на бойните самолети е в силовата установка и горивната система. Много страни искат по-евтино оборудване за Военновъздушните си сили, а еднодвигателните изтребители са най-подходящата опция. Все пак не всеки може да си позволи F-35 за стотици милиони долари, а вместо това търси нещо по-простичко за 50.

По отношение на бойните си възможности еднодвигателните самолети не са толкова добри, колкото тежките, когато става въпрос за бордово оборудване, радарни системи и маневреност. И разликата в бойните възможности - поради по-малката маса - не надвишава 20%.

Още един проблем е сигурността - все пак двудвигателните самолети могат да достигнат летището, дори ако единият двигател откаже.

"Американците не се страхуват да летят с F-35, защото са сигурни, че е "невидим". Заплаха за F-35 има само от страните с противовъздушна отбрана, която може да ги засече. Има само няколко такива държави: Русия има системите С-400 и тези, на които сме ги осигурили са Китай, Индия и Турция", добави той.

Според професора от Академията за военни науки в реални бойни условия еднодвигателните самолети са по-практични от двудвигателните.

"При напрегнати бойни операции, в които опрерират мощни противовъздушни отбранителни системи и вражеска авиация, изтребителят изпълнява по 5, максимум 10 полета. След това или отива на поправка заради повреди, нанесени от противника, или е свален. Загубата на скъп тежък самолет с два двигателя е твърде висока", посочва анализаторът.

Според него всяка сила трябва да има технологията да създава евтини еднодвигателни самолети, за да може бързо да установи серийното им производство в случай на война.

Какво знаем за експортната версия на Су-57 34

Какво знаем за експортната версия на Су-57

Това ще бъде лек суперманеврен изтребител с един двигател, идеален за серийно производство.

| Редактор : Стоян Гогов 58 28884 Снимка: Shutterstock

В началото на юни корпорация "Сухой" обяви началото на разработването на еднодвигателен тактически изтребител от пето поколение. Такива самолети в момента са много разпространени зад граница и този модел ще се превърне в експортна врсия на Су-57, предава Russia Beyond.

Какво ще наследи от класическия Су-57?

В този дизайн ще се използват технически решения, които вече са развити при изтребителите от пето поколение Су-57. Това включва радиопоглъщащо покритие, авионика и оръжейни системи.

"Новият експортен изтребител от пето поколение ще получи различен двигател от този на Су-57. Той ще има не толкова мощен (в сравнение с тази на Су-57) двигател Ал-31ФН", каза Владимир Ставреев, военен анализратор от сп. "Военное обозрение".

Вижте как изглежда Су-57 >> >> >>

Планира се излетната маса на новия изтребител да не превишава 18 тона.

Според анализаторa това означава, че новият самолет ще бъде със 7 т по-лек от Су-57.

"Съотношението между тяга и тегло, т.е. съотношението между масата и тягата на двигателя, ще бъде равно на 1. Същевременно, както и при предшественика му, той ще има намалена радарна видимост", отбеляза експертът.

Предимства и недостатъци

Силата на новата еднодвигателна серия ще е в цената. Такива самолети са много по-евтини от тежките изтребители от "Су" линията, които в момента са на въоръжение в руската армия.

Над половината от цената на бойните самолети е в силовата установка и горивната система. Много страни искат по-евтино оборудване за Военновъздушните си сили, а еднодвигателните изтребители са най-подходящата опция. Все пак не всеки може да си позволи F-35 за стотици милиони долари, а вместо това търси нещо по-простичко за 50.

По отношение на бойните си възможности еднодвигателните самолети не са толкова добри, колкото тежките, когато става въпрос за бордово оборудване, радарни системи и маневреност. И разликата в бойните възможности - поради по-малката маса - не надвишава 20%.

Още един проблем е сигурността - все пак двудвигателните самолети могат да достигнат летището, дори ако единият двигател откаже.

"Американците не се страхуват да летят с F-35, защото са сигурни, че е "невидим". Заплаха за F-35 има само от страните с противовъздушна отбрана, която може да ги засече. Има само няколко такива държави: Русия има системите С-400 и тези, на които сме ги осигурили са Китай, Индия и Турция", добави той.

Според професора от Академията за военни науки в реални бойни условия еднодвигателните самолети са по-практични от двудвигателните.

"При напрегнати бойни операции, в които опрерират мощни противовъздушни отбранителни системи и вражеска авиация, изтребителят изпълнява по 5, максимум 10 полета. След това или отива на поправка заради повреди, нанесени от противника, или е свален. Загубата на скъп тежък самолет с два двигателя е твърде висока", посочва анализаторът.

Според него всяка сила трябва да има технологията да създава евтини еднодвигателни самолети, за да може бързо да установи серийното им производство в случай на война.