Какво знаем за най-големия товарен самолет в света | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Какво знаем за най-големия товарен самолет в света 27
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Какво знаем за най-големия товарен самолет в света

Ан-225 продължава да се използва активно и до ден днешен

| Редактор: Стоян Гогов 61 61208

Ан-225 е най-тежкият и най-големият товарен самолет, създаван някога. Той отстъпва по размери единствено на новопостроения Stratolaunch, който служи за изстрелване на ракети в космоса, но засега няма изгледи да се използва поради липса на ракети.

Първоначално Ан-225 замислен за транспортиране на съветската совалка Буран. Първият полет е осъществен на 21 декември 1988 година. Няколко месеца по-късно самолетът полита с товар от 156,3 тона, с което бие 110 рекорда в световната авиация.

Вижте как изглежда Ан-225 >> >> >>

През 2009 година е поставен друг рекорд - самолетът пренася товари с тегло от 189 тона. На практика самолетът може да носи 200 тонни товари, закачени върху него. Максималния капацитет обаче е още по-внушителен - 250 тона.

Размерите на съветския мастодонт са наистина внушителни - той е дълъг 84 метра, размахът на крилата е 88 метра, височина - 18 метра.

Внимание заслужава и "търбухът" на самолета. Товарният отсек има дължина 43 метра, широчина 6,4 метра, височина 4,4 метра. Там могат да се поместят 16 стандартни контейнера, до 80 леки автомобила и дори цяло тяло на Boeing 737.

За задвижването отговарят 6 реактивни двигателя. Всеки от тях тежи 4 тона и има мощност от 12500 к.с. За захранването им самолетът може да побере общо 365 тона гориво, съхранявано в 13 резервоара в крилете. Максимално Ан-225 може да остане във въздуха 18 часа и да измине разстояние от над 15 000 километра. Резервоарите може да се напълнят за между половин час и половин ден - в зависимост от зареждащите устройства зависи от капацитета им.

Само за час самолетът харчи 15,9 тона гориво. Като според далечината на полета, скоростта и теглото на товара често се налага презареждане във въздуха. В този ред на мисли - огромният Ан-225 може да се движи с 850 км/ч.

Специално внимание заслужават и колесниците. Те са 32 на брой и поемат теглото на огромния мастодонт. Те се подменят напълно на 90 кацания, като само едната гума има цена от 1000 долара.

Когато е натоварен Ан-225 може да излита от писти с минимална дължина от поне 3,5 километра и да каца на 3,3 километрови отсечки.

Ан-225 има шестчленен екипаж: капитан, пилот, навигатор, старши инженер, инженер по авиационното оборудване, радио оператор.

По време на разпада на Съветския съюз поточните линии на "Антонов" в Украйна конструират втора бройка от внушителния самолет, но през 1991 г. е сложена точка на проекта. Така Ан-225 остава уникат, който обаче продължава да се използва активно и до ден днешен.

Какво знаем за най-големия товарен самолет в света 27

Какво знаем за най-големия товарен самолет в света

Ан-225 продължава да се използва активно и до ден днешен

| Редактор : Стоян Гогов 61 61208 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Ан-225 е най-тежкият и най-големият товарен самолет, създаван някога. Той отстъпва по размери единствено на новопостроения Stratolaunch, който служи за изстрелване на ракети в космоса, но засега няма изгледи да се използва поради липса на ракети.

Първоначално Ан-225 замислен за транспортиране на съветската совалка Буран. Първият полет е осъществен на 21 декември 1988 година. Няколко месеца по-късно самолетът полита с товар от 156,3 тона, с което бие 110 рекорда в световната авиация.

Вижте как изглежда Ан-225 >> >> >>

През 2009 година е поставен друг рекорд - самолетът пренася товари с тегло от 189 тона. На практика самолетът може да носи 200 тонни товари, закачени върху него. Максималния капацитет обаче е още по-внушителен - 250 тона.

Размерите на съветския мастодонт са наистина внушителни - той е дълъг 84 метра, размахът на крилата е 88 метра, височина - 18 метра.

Внимание заслужава и "търбухът" на самолета. Товарният отсек има дължина 43 метра, широчина 6,4 метра, височина 4,4 метра. Там могат да се поместят 16 стандартни контейнера, до 80 леки автомобила и дори цяло тяло на Boeing 737.

За задвижването отговарят 6 реактивни двигателя. Всеки от тях тежи 4 тона и има мощност от 12500 к.с. За захранването им самолетът може да побере общо 365 тона гориво, съхранявано в 13 резервоара в крилете. Максимално Ан-225 може да остане във въздуха 18 часа и да измине разстояние от над 15 000 километра. Резервоарите може да се напълнят за между половин час и половин ден - в зависимост от зареждащите устройства зависи от капацитета им.

Само за час самолетът харчи 15,9 тона гориво. Като според далечината на полета, скоростта и теглото на товара често се налага презареждане във въздуха. В този ред на мисли - огромният Ан-225 може да се движи с 850 км/ч.

Специално внимание заслужават и колесниците. Те са 32 на брой и поемат теглото на огромния мастодонт. Те се подменят напълно на 90 кацания, като само едната гума има цена от 1000 долара.

Когато е натоварен Ан-225 може да излита от писти с минимална дължина от поне 3,5 километра и да каца на 3,3 километрови отсечки.

Ан-225 има шестчленен екипаж: капитан, пилот, навигатор, старши инженер, инженер по авиационното оборудване, радио оператор.

По време на разпада на Съветския съюз поточните линии на "Антонов" в Украйна конструират втора бройка от внушителния самолет, но през 1991 г. е сложена точка на проекта. Така Ан-225 остава уникат, който обаче продължава да се използва активно и до ден днешен.