Корейската асоциация на производителите на дисплеи публикува разочароващи статистически данни за местния бизнес. Китайските производители на дисплеи са се превърнали в лидер на световния пазар, заемайки 41,5% през 2021 година. На южнокорейските производители се падат 33,2% от пазара.

Според асоциацията, южнокорейските компании са успели да изместят японските производители през 2004 г., но 17 години по-късно са принудени да отстъпят лидерството на китайските си конкуренти.

Китайските производители на дисплеи започнаха активно да инвестират в сегмента на LCD дисплеите в началото на 2010 г., като правителство в страната предостави огромни субсидии за развитието на индустрията. В резултат на това южнокорейските компании загубиха ценовата си конкурентоспособност в този сегмент и започнаха да намаляват производството си в него, докато бизнесът от Китай зае водеща позиция през 2018 година. На пазара на LCD панели китайските компании вече държаха 50,7% от пазара миналата година, докато Южна Корея - само 14,6%.

Корейските компании продължават да са водещи в сегмента на OLED, където през 2021 г. те ще представляват 82,8% от пазара. Въпреки това китайските компании също проявяват голям интерес към тази ниша. Тъй като OLED панелите се използват не само в телевизори, но и в смартфони, таблети и друга компактна електроника, китайските компании като BOE и Tianma бързо увеличават инвестициите си. Експертите очакват, че обемът на китайското производство в тази област ще надхвърли корейския през следващите две години.

Що се отнася до OLED телевизионните панели, очаква се фактическият монопол на LG Display на този пазар да бъде премахнат през следващото десетилетие. Делът на китайските производители трябва да се увеличи до поне 15,5% през 2026 година.