Китай планира да стартира амбициозна програма за изграждането на първата слънчева електроцентрала в космоса. Проектът трябва да е готов до 2028 г., две години по-рано от първоначалния график, съобщават учени, участващи в проекта.

Същата година ще бъде изстрелян спътник за тестване на технологията за безжично предаване на енергия от космоса до земята от височина 400 км, разкрива статия, публикувана в рецензираното списание Chinese Space Science and Technology.

Изследователите казват, че спътникът ще преобразува слънчевата енергия в микровълни или лазери, насочвайки ги към фиксирани станции в Китай или към движещи се спътници.

Произведената мощност ще достигне 10 киловата, колкото да задоволи нуждите на няколко домакинства. Но технологията може да бъде разширена значително.

Според китайските учени, ако се окаже успешна, станцията може да се максимизира, а добивът на енергия от космоса да помогне за намаляването на въглеродния отпечатък на Китай и дори да замени традиционните ТЕЦ-ове.

Към този момент освен Китай подобни амбиции имат Великобритания и САЩ. Лондон обаче е все още на ниво планиране и обсъждане. Вашингтон вече е експериментирал с технологията за добив и пренос на енергия в космоса, но за военни цели.

САЩ обмисля експеримент за 100 милиона щатски долара за захранване на отдалечен военен пост с енергия от космоса още през 2025 г.