Китайските компании са заели през миналата година водещи позиции в 12 индустриални сектора, с два повече в сравнение с 2018 г., сочи изследване на Nikkei. САЩ оглавяват 25 индустриални сектора, а Япония вече изостава от Китай. Изследването обхваща 74 сектора на икономиката, предава technews.bg.

Така например, китайските компании вече изпреварват японските по пазарен дял при мобилните LCD панели, както и в производството на изолационни материали за литиево-йонни батерии, където доскоро доминираха техните японски конкуренти. Освен че се подхранват от вътрешното търсене, в много сегменти китайските производители са лидери и на международния пазар.

По-специално, Lenovo Group е водещ производител на персонални компютри в света с дял от 24,2%. Американската компания HP Inc. загуби този статус след като в продължение на много години беше водещият доставчик на РС-та.

Но най-голям напредък китайските производители постигат в сегмента на смартфоните. В края на 2019 г. Huawei зае 20% от световния пазар и второ място, измествайки Apple, а през второто тримесечие на тази година дори стана световен лидер. Ако преди пет години 39% от пазара на смартфони се контролираха съвместно от Samsung и Apple, сега три китайски компании, представлявани от Huawei, Xiaomi и Oppo, заемат поне 35% от световния пазар.

В телекомуникационния сектор Huawei остава лидер в предлагането на базови станции за клетъчни мрежи, като контролира една трета от световния пазар. Усилията на САЩ са насочени към изтласкване на китайския гигант от тази област. На пазара за рутери Cisco вече успя да притесни Huawei, заемайки 64,7% дял.

Политическата ситуация ще продължи да определя бизнес развитието на Huawei, тъй като натискът на правителството на САЩ върху китайската компания изглежда се засилва.