Компютърно зрение ще пази пешеходците от е-скутерите | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Компютърно зрение ще пази пешеходците от е-скутерите
Снимка: iStock by Getty Images

Компютърно зрение ще пази пешеходците от е-скутерите

Модерните превозни средства изглежда ще играят централна роля в обществения транспорт при пандемията

3 1005

Електрическите скутери бързо станаха популярни по цял свят. Ала пъргавите машинки скоро се оказаха недраги в градовете, където се използват интензивно: те доведоха до нарастващ брой катастрофи, свързани с пешеходци. Някои градски власти се опитаха да въведат нови норми за движението на тротинетките с батерии, най-вече заради каращите, които се движат по тротоарите и скоростно се стрелкат между пешеходците.

В ерата на пандемията Covid-19 все по-малко хора предпочитат обществения транспорт заради страха от зараза. Същевременно автомобилът не е добро решение за придвижване в градската среда. Затова мнозина предпочитат т.нар. микромобилност - велосипеди и е-велосипеди, тротинетки и е-тротинетки и други подобни решение. Много хора си купуват е-скутери, а схемите за споделени е-скутери процъфтяват. Големите градове в Европа, САЩ и Азия побързаха да разширят велосипедните алеи, за да насърчат физическото дистанциране, създавайки рамка за още по-голям разцвет за електрическите скутери.

Предстои обаче тези малки, пъргави машинки да се сдобият с инструменти за безопасност, взети от съвременните автомобили, съобщава Technews.bg. Миналата седмица компаниите за микромобилност Luna и Voi Technology се събраха, за да започнат тестове на е-скутери с детектор за пешеходци. Тестовите устройства са разположени в Нортхамптън, Англия.

Luna е компания от Дъблин, която е разработила системата от камери и сензори, която - според фирмата - ще позволи на скутерите да учат и да реагират на средата си. Voi, шведски производител на е-тротинетки, интегрира системата за компютърно зрение на Luna в 50 от своите електронни скутери.

Системите за "виждане" на пешеходци не са нови. Те от години помагат на водачите на автомобили от висок клас да избягват сблъсъци с хора и други превозни средства. Но въвеждането на този тип технология в електрическите скутери дава на местните власти достъп до записите от камерите в реално време. А това им позволява да разберат и регулират по-добре условията за движение на градските любители на е-тротинетки. Освен това подобна система дава възможност на градските служби бързо да реагират на катастрофи или дупки.

Непосредствената цел на Voi и Luna е да накарат устройствата да откриват хора и обекти по пътя на скутера, дори ако водачът не ги вижда. Идеята е да се създаде безопасна среда за водачите и за пешеходците, докато се движат по оживени улици, което е най-важният проблем, тормозещ градовете с легализирани споделени електронни скутери, според Фредрик Хелм, главен изпълнителен директор на Voi.

"Когато се разглеждат слабите места на микромобилността в градовете се говори предимно за паркирането и безопасността", казва Хелм, цитирана от Вашингтон пост. "Как да се уверим, че пешеходците се чувстват в безопасност, когато наблизо до тях щъкат водачи на е-скутери, и как да накараме водачите да се чувстват в безопасност до пешеходците по тротоарите?".

 

Електрическите скутери изглежда ще играят централна роля в обществения транспорт в резултат на избухването на пандемията през март. Някои компании за е-тротинетки съобщават за нарастващи продажби на физически лица, тъй като пътуващите предпочитат да използват двуколесните превозни средства, за да изпълняват поръчки, а не като начин за пътуване до и от работа.

Целия материал прочетете тук >>

Компютърно зрение ще пази пешеходците от е-скутерите

Компютърно зрение ще пази пешеходците от е-скутерите

Модерните превозни средства изглежда ще играят централна роля в обществения транспорт при пандемията

3 1005 Снимка: iStock by Getty Images

Електрическите скутери бързо станаха популярни по цял свят. Ала пъргавите машинки скоро се оказаха недраги в градовете, където се използват интензивно: те доведоха до нарастващ брой катастрофи, свързани с пешеходци. Някои градски власти се опитаха да въведат нови норми за движението на тротинетките с батерии, най-вече заради каращите, които се движат по тротоарите и скоростно се стрелкат между пешеходците.

В ерата на пандемията Covid-19 все по-малко хора предпочитат обществения транспорт заради страха от зараза. Същевременно автомобилът не е добро решение за придвижване в градската среда. Затова мнозина предпочитат т.нар. микромобилност - велосипеди и е-велосипеди, тротинетки и е-тротинетки и други подобни решение. Много хора си купуват е-скутери, а схемите за споделени е-скутери процъфтяват. Големите градове в Европа, САЩ и Азия побързаха да разширят велосипедните алеи, за да насърчат физическото дистанциране, създавайки рамка за още по-голям разцвет за електрическите скутери.

Предстои обаче тези малки, пъргави машинки да се сдобият с инструменти за безопасност, взети от съвременните автомобили, съобщава Technews.bg. Миналата седмица компаниите за микромобилност Luna и Voi Technology се събраха, за да започнат тестове на е-скутери с детектор за пешеходци. Тестовите устройства са разположени в Нортхамптън, Англия.

Luna е компания от Дъблин, която е разработила системата от камери и сензори, която - според фирмата - ще позволи на скутерите да учат и да реагират на средата си. Voi, шведски производител на е-тротинетки, интегрира системата за компютърно зрение на Luna в 50 от своите електронни скутери.

Системите за "виждане" на пешеходци не са нови. Те от години помагат на водачите на автомобили от висок клас да избягват сблъсъци с хора и други превозни средства. Но въвеждането на този тип технология в електрическите скутери дава на местните власти достъп до записите от камерите в реално време. А това им позволява да разберат и регулират по-добре условията за движение на градските любители на е-тротинетки. Освен това подобна система дава възможност на градските служби бързо да реагират на катастрофи или дупки.

Непосредствената цел на Voi и Luna е да накарат устройствата да откриват хора и обекти по пътя на скутера, дори ако водачът не ги вижда. Идеята е да се създаде безопасна среда за водачите и за пешеходците, докато се движат по оживени улици, което е най-важният проблем, тормозещ градовете с легализирани споделени електронни скутери, според Фредрик Хелм, главен изпълнителен директор на Voi.

"Когато се разглеждат слабите места на микромобилността в градовете се говори предимно за паркирането и безопасността", казва Хелм, цитирана от Вашингтон пост. "Как да се уверим, че пешеходците се чувстват в безопасност, когато наблизо до тях щъкат водачи на е-скутери, и как да накараме водачите да се чувстват в безопасност до пешеходците по тротоарите?".

 

Електрическите скутери изглежда ще играят централна роля в обществения транспорт в резултат на избухването на пандемията през март. Някои компании за е-тротинетки съобщават за нарастващи продажби на физически лица, тъй като пътуващите предпочитат да използват двуколесните превозни средства, за да изпълняват поръчки, а не като начин за пътуване до и от работа.

Целия материал прочетете тук >>