Технологията, която обединява виртуалния и физическия свят, ще стане масова за потребителите само след няколко години, заявиха от Meta.

Технологията за смесена реалност може да позволи на човек, който носи специални очила или лещи, да използва обект от реалния свят, който да предизвика реакция във виртуалния свят.

Разширената реалност вече придоби масови размери с мобилни игри като Pokemon Go, но играчите там не могат да повлияят на дигиталния свят с физически обект. 

От Meta започват серия от кръгли маси, с които да информират обществеността относно плановете си за метавселената.

Смята се, че до пълното завършване на виртуалния свят на Зукърбърг остават минимум 10 години. Планът на милиардера обаче е на три основни стъпки, като смесената реалност е първата от тях.

Технологичният гигант очаква в идните десетилетия милиарди хора да играят, работят, учат и прекарват голяма част от будното си време във виртуалната метавселена на компанията.

По-добрата интеграция и плавен преход между изкуствения и реалния свят е ключов за успеха на начинанието.

Към днешна дата потребителите споделят, че метавселената е "скована" и "безинтересна", като шлемовете за виртуална реалност са неудобни за продължително носене.

Привличането на интерес към проекта е ключово за Meta. Компанията не е единствения ИТ гигант, който иска да създаде метавселена. Microsoft закупи Blizzard, като една от идеите на сделката е тя да помогне за направата на всеобхващаща виртуална реалност, в която да участват стотици милиони потребители.