НАСА е на път да създаде безшумен свръхзвуков самолет | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
НАСА е на път да създаде безшумен свръхзвуков самолет 12
Снимка: NASA

НАСА е на път да създаде безшумен свръхзвуков самолет

Проектът X-59 Quiet SuperSonic е показал добри резултати на тестове

| Редактор: Стоян Гогов 58 13802

От няколко години НАСА разработва проект за направата на безшумен свръхзвуков самолет. Опитната машина носи името X-59 Quiet SuperSonic, а нови тестово потвърждават, че концепцията е успешна.

Вижте как изглежда X-59 Quiet SuperSonic >> >> >>

Космическата агенция разкрива нови изображения, на които се вижда как самолетът може да преминава звуковата бариера, без да произведат звуков удар.

Когато скоростта превиши тази на звука (около 1225 км/ч), се получава ударна вълна от рязката промяна в налягането на въздуха. Това създава характерния "удар" или гръм.

Двата самолета T-38 са излетели от изследователския летателен център "Нийл Армстронг" в пустинята Мохаве, Калифорния. Те са се движели на разстояние само девет метра един зад друг.

Ударната вълна може да стресне човек, но и да счупи стъклен прозорец. Тези снимки са важни за пускането на свърхзвуковия експериментален самолет X-59 на НАСА. Той ще може да преминава през звуковата бариера само с лек тътен.

Моделът "Конкорд" беше изтеглен през 2003 г. Някои страни и градове забраниха френско-британският самолет да влиза в тяхното въздушно пространство именно поради последващия звуков удар.

За да направи безшумен свръхзвуков самолет, от НАСА изпробват доста нетрадиционен дизайн.

X-59 Quiet SuperSonic ще разполага с пилотска кабина, която ще има голям 4K екран вместо преден прозорец.

X-59 QueSST се разработва от Lockheed Martin. Създаването на първия прототип коства 247,5 милиона долара, като работата по него е поверена на инженерите и конструкторите от поделението Skunk Works. То е създавало най-напредничавите самолети на САЩ, като шпионските U-2 и SR-71 Blackbird или като невидимите за вражеските радари F-117 Nighthawk, F-22 Raptor и F-35 Lightning II.

Експертите са установили, че самолетът няма да има място за големи прозорци за пилотската кабина в предницата си. Вместо това, те ще са заменени от една или множество висококачествени камери, които ще предават сигнал към голям 4К дисплей, към който може да има прикрепени помощни екрани за наблюдение в други ъгли.

Самолетът е проектиран да лети на височина над 16 километра при скорост от 1500 км/ч.

Аеропланът, наречен X-59, ще може да лети от Ню Йорк до Лондон за 4 часа. Според програмния мениджър Питър Йосифидис, създаването на самолетите отбелязва огромна стъпка напред за бъдещето на свръхзвуковия транспорт.

Ако всичко върви по план първият полет на X-59 може да се състои още тази година или в началото на следващата. От НАСА споделят, че ако самолетът отговори на очакванията, то много скоро на негова аза ще се създаде пътнически самолет.

НАСА е на път да създаде безшумен свръхзвуков самолет 12

НАСА е на път да създаде безшумен свръхзвуков самолет

Проектът X-59 Quiet SuperSonic е показал добри резултати на тестове

| Редактор : Стоян Гогов 58 13802 Снимка: NASA

От няколко години НАСА разработва проект за направата на безшумен свръхзвуков самолет. Опитната машина носи името X-59 Quiet SuperSonic, а нови тестово потвърждават, че концепцията е успешна.

Вижте как изглежда X-59 Quiet SuperSonic >> >> >>

Космическата агенция разкрива нови изображения, на които се вижда как самолетът може да преминава звуковата бариера, без да произведат звуков удар.

Когато скоростта превиши тази на звука (около 1225 км/ч), се получава ударна вълна от рязката промяна в налягането на въздуха. Това създава характерния "удар" или гръм.

Двата самолета T-38 са излетели от изследователския летателен център "Нийл Армстронг" в пустинята Мохаве, Калифорния. Те са се движели на разстояние само девет метра един зад друг.

Ударната вълна може да стресне човек, но и да счупи стъклен прозорец. Тези снимки са важни за пускането на свърхзвуковия експериментален самолет X-59 на НАСА. Той ще може да преминава през звуковата бариера само с лек тътен.

Моделът "Конкорд" беше изтеглен през 2003 г. Някои страни и градове забраниха френско-британският самолет да влиза в тяхното въздушно пространство именно поради последващия звуков удар.

За да направи безшумен свръхзвуков самолет, от НАСА изпробват доста нетрадиционен дизайн.

X-59 Quiet SuperSonic ще разполага с пилотска кабина, която ще има голям 4K екран вместо преден прозорец.

X-59 QueSST се разработва от Lockheed Martin. Създаването на първия прототип коства 247,5 милиона долара, като работата по него е поверена на инженерите и конструкторите от поделението Skunk Works. То е създавало най-напредничавите самолети на САЩ, като шпионските U-2 и SR-71 Blackbird или като невидимите за вражеските радари F-117 Nighthawk, F-22 Raptor и F-35 Lightning II.

Експертите са установили, че самолетът няма да има място за големи прозорци за пилотската кабина в предницата си. Вместо това, те ще са заменени от една или множество висококачествени камери, които ще предават сигнал към голям 4К дисплей, към който може да има прикрепени помощни екрани за наблюдение в други ъгли.

Самолетът е проектиран да лети на височина над 16 километра при скорост от 1500 км/ч.

Аеропланът, наречен X-59, ще може да лети от Ню Йорк до Лондон за 4 часа. Според програмния мениджър Питър Йосифидис, създаването на самолетите отбелязва огромна стъпка напред за бъдещето на свръхзвуковия транспорт.

Ако всичко върви по план първият полет на X-59 може да се състои още тази година или в началото на следващата. От НАСА споделят, че ако самолетът отговори на очакванията, то много скоро на негова аза ще се създаде пътнически самолет.