През последните години дигитализацията навлиза във все повече сектори на икономиката и почти няма област, която да не е засегната от нея. Пандемията от новия коронавирус повлия на този процес, но далеч не е единствен негов катализатор.

Един след друг редица браншове откриха, че могат да спечелят много от по-сериозното си присъствие в интернет и станахме свидетели дори на онлайн театрални постановки, концерти, фитнес курсове и какво ли още не. Популярната фраза "софтуерът из яжда света" на технологичния инвеститор Марк Андрийсън вече се сбъдва и това е видимо дори и на малък пазар като нашия.

Незабелязано за мнозина строителният бранш също се оказа сред тези, които започнаха ускорено да въвеждат нови дигитални технологии за да популяризират дейността си и да привличат клиенти.

Че строителните фирми имат сайтове, не е някаква новост и едва ли е кой знае каква модерна тенденция. Онлайн присъствието обаче през последните месеци се променя качествено и обхваща все повече подсегменти в този огромен сектор.

Вече не става въпрос само за представителни сайтове на най-големите строителни дружества и архитектурни бюра. Всевъзможни услуги, често свързвани дори с работата на самонаети специалисти и екипи от такива, се оказват добре представени в интернет - както със свой сайт, така и с всевъзможни социални канали.

В това число влизат услуги от типа кърти, чисти, извозва, ремонти на покриви, събаряне на къщи, разбиване на асфалтови настилки и какво ли още не. Стотици фирми от тези браншове вече дигитализират все повече аспекти от дейността си, доказвайки максимата, че през третото десетилетие на 21 век вече всяка фирма е технологична, независимо дали го осъзнава. Дори отделни представители на свободни професии се включват в конкуренцията със собствени сайтове.

Междувременно и онлайн магазините за продукти и услуги, свързани със строителството, бележат ръст - както по отношение на броя си, така и на асортимента и продажбите. Фирмите от бранша се научиха да пазаруват по интернет и присъствието във виртуалното пространство става все по-ключово за успеха им.

Сайтовете от типа маркетплейс за строителни и ремонтни услуги също се увеличават. Вече почти няма дейност, която да не може да се намери в такива уеб портали - от услуги за кърти, чисти, извозва, през ремонт на банята или кухнята, до такива, свързани с ВиК или електрическата инсталация.

Скоростната дигитализация на бранша, случила се сякаш между другото, всъщност е сериозно явление, което показва мащаба на промените, свързани с навлизането на интернет в живота ни. А за нас остава да си зададем въпроса какви ще са следващите новости, които тепърва ще видим в дигиталното пространство и ще променят живота ни.