Новите технологии са неизбежното бъдеще за добро образование | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Новите технологии са неизбежното бъдеще за добро образование 2
Снимка: Samsung

Новите технологии са неизбежното бъдеще за добро образование

Преподавателите могат да включат в процеса на обучение 3D интерфейсни модули, холограми и виртуални реалности

| Автор: Надежда Христова 0 5806

За много родители, а и учители, класна стая с ученици, гледащи в таблет е меко казано неприемливо. Навлизането на новите технологии в класните стаи в България все още среща съпротива, въпреки че в останалия свят от години това е нещо нормално.

Причините са много и различни - дали защото новостите първоначално плашат или защото статуквото е удобно, но и родители, и учители трябва да приемат, че методите на обучение от миналото вече не са изцяло адекватни и новото не може и не бива да бъде спирано.

Новите технологии са ценен инструмент на обучение и присъстват в почти всеки един аспект от нашия живот. Затова и тяхното място е в класните стаи, защото децата трябва да бъдат подготвени за бъдещето и реалния свят, в който ще влязат след напускането на училищната стая. Техническата грамотност с всеки изминал ден става все по-голяма необходимост за успешна реализация.

Много родители се притесняват, че наличието на смартфони или таблети в класната стая ще разсейват децата, но това далеч не е така. Чрез новите технологии учениците имат достъп до дигитални учебници, които се актуализират постоянно и често са по-интересни, полезни, творчески и много по-евтини, отколкото старите, тежки и дебели книги.

Снимка: Samsung

Преподавателите могат да включат в процеса на обучение 3D интерфейсни модули, холограми и виртуални реалности, с които да онагледят учебния материал и да приковат вниманието на децата много повече, отколкото пишейки по дъската. Разнообразието в обучението засилва интересът на учениците, категорични са експертите.

Чрез "умните" устройства и приложенията им децата имат невероятен достъп до огромно количество литература, филми, произведения на изкуството, виртуални турове в световни музеи, където иначе не биха могли да отидат, най-малкото по финансови причини. Онлайн те могат да се наблюдават дори мисиите на НАСА.

Едно такова мобилно приложение е Smart Classroom AR, разработено от Samsung,, допълнено от инструмента за създаване на образователни ресурси с добавена реалност от учители - Smart CreatAR .

Снимка: Samsung

Към днешна дата в приложението Smart Classroom AR, има над 300 упражнения с добавена реалност (Augmented reality) за ученици от 1. до 12. клас, съобразени с одобрените от МОН учебни програми по различни предмети, а в процес на публикуване са още 350. Упражненията са подходящи както за работа в клас, така и за самоподготовка. Приложението се използва безплатно, а за целта са нужни само мобилно устройство с Android и ученически бележник. Факт е, че все повече деца имат дигитални бележници, но всеки има своя бележник, който вместо да събира прах, може да стане част от едно по-интересно обучение.

С отваряне на приложението може да бъде избрано упражнение, което стартира след насочване на камерата на телефон или таблет към корицата на ученическия бележник, който служи като маркер.

Снимка: Samsung

Учителите в България имат невероятната възможност безплатно да разработват и качват свои авторски упражнения, с които да проверяват знанията на своите възпитаници. Това се случва с помощта на единствения по рода си в България инструмент за създаване на образователни ресурси с добавена реалност - Smart CreatAR.

Затова и в определен аспект съпротивата към навлизането на новите технологии в училищата може да бъде разглеждана и като съпротива към самото знание. Израсналите с новите технологии деца няма как да възприемат реалността на своите родители, а и не е нужно. Съвременното българско училище трябва да следва развитието на технологиите и да се адаптира към тях, категорични са специалистите. Средата му трябва да наподобява естествената среда от живота на учениците, защото най-важното е

приспособяването към настоящето и бъдещето. А то е на новите технологии, които са ключът към ефективно образование.

Новите технологии са неизбежното бъдеще за добро образование 3

Новите технологии са неизбежното бъдеще за добро образование

Преподавателите могат да включат в процеса на обучение 3D интерфейсни модули, холограми и виртуални реалности

| Автор : Надежда Христова 0 5806 Снимка: Samsung

За много родители, а и учители, класна стая с ученици, гледащи в таблет е меко казано неприемливо. Навлизането на новите технологии в класните стаи в България все още среща съпротива, въпреки че в останалия свят от години това е нещо нормално.

Причините са много и различни - дали защото новостите първоначално плашат или защото статуквото е удобно, но и родители, и учители трябва да приемат, че методите на обучение от миналото вече не са изцяло адекватни и новото не може и не бива да бъде спирано.

Новите технологии са ценен инструмент на обучение и присъстват в почти всеки един аспект от нашия живот. Затова и тяхното място е в класните стаи, защото децата трябва да бъдат подготвени за бъдещето и реалния свят, в който ще влязат след напускането на училищната стая. Техническата грамотност с всеки изминал ден става все по-голяма необходимост за успешна реализация.

Много родители се притесняват, че наличието на смартфони или таблети в класната стая ще разсейват децата, но това далеч не е така. Чрез новите технологии учениците имат достъп до дигитални учебници, които се актуализират постоянно и често са по-интересни, полезни, творчески и много по-евтини, отколкото старите, тежки и дебели книги.

Снимка: Samsung

Преподавателите могат да включат в процеса на обучение 3D интерфейсни модули, холограми и виртуални реалности, с които да онагледят учебния материал и да приковат вниманието на децата много повече, отколкото пишейки по дъската. Разнообразието в обучението засилва интересът на учениците, категорични са експертите.

Чрез "умните" устройства и приложенията им децата имат невероятен достъп до огромно количество литература, филми, произведения на изкуството, виртуални турове в световни музеи, където иначе не биха могли да отидат, най-малкото по финансови причини. Онлайн те могат да се наблюдават дори мисиите на НАСА.

Едно такова мобилно приложение е Smart Classroom AR, разработено от Samsung,, допълнено от инструмента за създаване на образователни ресурси с добавена реалност от учители - Smart CreatAR .

Снимка: Samsung

Към днешна дата в приложението Smart Classroom AR, има над 300 упражнения с добавена реалност (Augmented reality) за ученици от 1. до 12. клас, съобразени с одобрените от МОН учебни програми по различни предмети, а в процес на публикуване са още 350. Упражненията са подходящи както за работа в клас, така и за самоподготовка. Приложението се използва безплатно, а за целта са нужни само мобилно устройство с Android и ученически бележник. Факт е, че все повече деца имат дигитални бележници, но всеки има своя бележник, който вместо да събира прах, може да стане част от едно по-интересно обучение.

С отваряне на приложението може да бъде избрано упражнение, което стартира след насочване на камерата на телефон или таблет към корицата на ученическия бележник, който служи като маркер.

Снимка: Samsung

Учителите в България имат невероятната възможност безплатно да разработват и качват свои авторски упражнения, с които да проверяват знанията на своите възпитаници. Това се случва с помощта на единствения по рода си в България инструмент за създаване на образователни ресурси с добавена реалност - Smart CreatAR.

Затова и в определен аспект съпротивата към навлизането на новите технологии в училищата може да бъде разглеждана и като съпротива към самото знание. Израсналите с новите технологии деца няма как да възприемат реалността на своите родители, а и не е нужно. Съвременното българско училище трябва да следва развитието на технологиите и да се адаптира към тях, категорични са специалистите. Средата му трябва да наподобява естествената среда от живота на учениците, защото най-важното е

приспособяването към настоящето и бъдещето. А то е на новите технологии, които са ключът към ефективно образование.