Макар и технологиите да навлизат все повече в образованието, много организации ги използват за да "наваксат" учебен материал. 1:1 е цялостен модел, който, чрез технологии, дава по-добър образователен резултат и има трайно място в образователната система и при най-прогресивните училища и Общини.
Прекрасен пример за това е моделът 1:1 ("Едно към едно"), който през последната година се прилага успешно във все повече български учебни заведения, а предстои и разширяването на обхвата му през новата учебна година. При него учениците и учителите разполагат със свои преносими устройства Chromebook, както и персонални акаунти в облачната платформа на Google - G Suite, която е безплатна за училищата.
Предимствата на модела 1:1 са представени много добре в проведеното неотдавна изследване по темата в седем български училища от София, Пловдив и Бургас. То е извършено по поръчка на Министерство на образованието и науката (МОН) и включва общо 478 ученици, 221 родители, 146 учители, както и 9 директори и зам.-директори на училища, работещи по този модел. Проучването е подкрепено технологично от Център за творческо обучение - единствен партньор на Google Cloud със специализация "образование" в България.
От изследването става ясно, че обучението по модела 1:1 води до допълнителни ползи за учителите, сред които постоянна и бърза обратна връзка от техните ученици и по-висока практическа насоченост на обучението. При учениците пък се наблюдава засилена мотивация за учене, тъй като учебните им задачи стават свързани с разработването на продукти като презентации, сайтове, блогове и др. Като резултат при тях се наблюдава развитие на дигиталните компетентности, както и на качества като инициативност, предприемачество и учене в екип. Те на практика се превръщат от консуматори, в създатели на съдържание. Учителите пък от предаващи знание се превръщат в пълноценни ментори и мотиватори за учениците.
След излизането на изследването, работа по модела 1:1 стартират училища в Софи, Варна, Пловдив, Хасково и Ботевград. Така страната ни се нарежда сред най-прогресивните в образователната сфера, като скандинавските държави и САЩ, където 1:1 вече е стандарт.
"При модела 1:1 не се увеличава времето пред екрана за учениците - напротив. То вече се използва по-смислено и целенасочено. Ученето става възможно както в класната стая, така и на всяко друго място, а интересът към процеса и ангажираността се увеличават. С модела учениците развиват ключови компетентности - дигитални, за работа в екип, инициативност и други", споделя Станислав Христов от Центъра за творческо обучение.
Цялото изследване можете да откриете на сайта https://1to1.classroomtech.bg.
НАЙ
Фейсбук плаща 650 млн. долара по извънсъдебно споразумение за защита на лични данни
Китай показа лунни проби, събрани от мисията "Чанъе-5"
Астронавти на НАСА излязоха в открития космос от МКС (видео на живо)
Русия изведе на орбита първия си спътник за климатични наблюдения на Арктика (видео)
Русия изведе на орбита първия си спътник за климатични наблюдения на Арктика (видео)
Китай показа лунни проби, събрани от мисията "Чанъе-5"
Фейсбук плаща 650 млн. долара по извънсъдебно споразумение за защита на лични данни
Астронавти на НАСА излязоха в открития космос от МКС (видео на живо)