Обвиниха Boeing в "деградация" на космическата индустрия на САЩ | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Обвиниха Boeing в "деградация" на космическата индустрия на САЩ 18
Снимка: ULA/NASA

Обвиниха Boeing в "деградация" на космическата индустрия на САЩ

Целта е била налагането на ракетата SLS

| Редактор: Стоян Гогов 43 11228

Американската компания Boeing умишлено забави развитието на технологията за зареждане на ракети в околоземна орбита, а тя понастоящем се счита за най-обещаваща за изследвания на далечния космос, пише ArsTechnica.

Изданието се позовава на публикация в Twitter на физика Джордж Сауърс, който преди няколко години оглави изследователската група в консорциума United Launch Alliance (ULA) - съвместно предприятие между Boeing и Lockheed Martin, създаващо космически ракети.

Екипът, ръководен от Сауърс, се занимаваше, наред с други неща, с технологията за зареждане с гориво в Космоса.

"В Boeing счетоха технологията за заплаха за развитието на супертежкия носител Space Launch System (SLS), тъй като решението, предложено от групата Сауърс, даде възможност да се изследва дълбокия космос и със съществуващите към този момент ракетни носители", смятат от изданието.

Вижте как изглежда SLS >> >> >>

"Boeing бяха бесни и се опитаха да ме уволнят. Благодаря на изпълнителния директор, че се застъпи за мен. Въпреки това на групата ми бе забранено дори да говорим за технологията", пише ученият в Twitter.

Според Сауърс, ако през 2011 г. ULA бе решила да разработва технологията за напреднала криогенна ракета с многократна употреба, то сега Boeing и Lockheed Martin ще бъдат световни монополисти в сектора.

Изданието отбелязва, че изявлението на учения корелира с позицията на сенатора Ричард Шелби от Алабама, където се намира космическият център на НАСА Маршал. Именно там се изгражда SLS, като в процеса са заети хиляди души от региона. Сенаторът на практика забранява обсъждането на криогенните резервоари за гориво.

ArsTechnica припомня изявлението на бившия администратор на НАСА Чарлс Болдън, който през 2014 г. призова да спре да говори за криогенни резервоари за гориво, защото "SLS е истински и Falcon Heavy съществува само на хартия".

Макар Falcon Heavy да не използва технологията за зареждане на гориво в космоса, то космическият кораб Starship на SpaceX ще я използва. Първият полет на Starship ще се осъществи след няколко месеца, а първият старт на SLS - след няколко години (2021 г.), заради постоянните забавяния в проекта.

Вижте как ще изглежда прототипът на Starship и финалната версия на ракетата на SpaceX >> >> >>

Изданието отбелязва, че в момента НАСА е започнала да променя позицията си, водейки се от разработките на SpaceX.

Разработката на SLS продължава от 8 години и е струвала около 14 милиарда долара. Проектът за създаването на Starship е по-нов, по-евтин и по-близо до своя завършек.

SLS няма да успее да се наложи на пазара, поради скъпата си цена и невъзможност за многократна употреба, разкриват анализаторите. Бъдещето на тежкия носител ще е свързано единствено с Лунната програма на САЩ.

Обвиниха Boeing в "деградация" на космическата индустрия на САЩ 18

Обвиниха Boeing в "деградация" на космическата индустрия на САЩ

Целта е била налагането на ракетата SLS

| Редактор : Стоян Гогов 43 11228 Снимка: ULA/NASA

Американската компания Boeing умишлено забави развитието на технологията за зареждане на ракети в околоземна орбита, а тя понастоящем се счита за най-обещаваща за изследвания на далечния космос, пише ArsTechnica.

Изданието се позовава на публикация в Twitter на физика Джордж Сауърс, който преди няколко години оглави изследователската група в консорциума United Launch Alliance (ULA) - съвместно предприятие между Boeing и Lockheed Martin, създаващо космически ракети.

Екипът, ръководен от Сауърс, се занимаваше, наред с други неща, с технологията за зареждане с гориво в Космоса.

"В Boeing счетоха технологията за заплаха за развитието на супертежкия носител Space Launch System (SLS), тъй като решението, предложено от групата Сауърс, даде възможност да се изследва дълбокия космос и със съществуващите към този момент ракетни носители", смятат от изданието.

Вижте как изглежда SLS >> >> >>

"Boeing бяха бесни и се опитаха да ме уволнят. Благодаря на изпълнителния директор, че се застъпи за мен. Въпреки това на групата ми бе забранено дори да говорим за технологията", пише ученият в Twitter.

Според Сауърс, ако през 2011 г. ULA бе решила да разработва технологията за напреднала криогенна ракета с многократна употреба, то сега Boeing и Lockheed Martin ще бъдат световни монополисти в сектора.

Изданието отбелязва, че изявлението на учения корелира с позицията на сенатора Ричард Шелби от Алабама, където се намира космическият център на НАСА Маршал. Именно там се изгражда SLS, като в процеса са заети хиляди души от региона. Сенаторът на практика забранява обсъждането на криогенните резервоари за гориво.

ArsTechnica припомня изявлението на бившия администратор на НАСА Чарлс Болдън, който през 2014 г. призова да спре да говори за криогенни резервоари за гориво, защото "SLS е истински и Falcon Heavy съществува само на хартия".

Макар Falcon Heavy да не използва технологията за зареждане на гориво в космоса, то космическият кораб Starship на SpaceX ще я използва. Първият полет на Starship ще се осъществи след няколко месеца, а първият старт на SLS - след няколко години (2021 г.), заради постоянните забавяния в проекта.

Вижте как ще изглежда прототипът на Starship и финалната версия на ракетата на SpaceX >> >> >>

Изданието отбелязва, че в момента НАСА е започнала да променя позицията си, водейки се от разработките на SpaceX.

Разработката на SLS продължава от 8 години и е струвала около 14 милиарда долара. Проектът за създаването на Starship е по-нов, по-евтин и по-близо до своя завършек.

SLS няма да успее да се наложи на пазара, поради скъпата си цена и невъзможност за многократна употреба, разкриват анализаторите. Бъдещето на тежкия носител ще е свързано единствено с Лунната програма на САЩ.