Пакистан получи първите 6 бройки от един от най-новите и маневрени китайски самолети. J-10 е представен през 2005 година, а Пакистан е поръчал общо 25 единици от изтребителя от поколение 4.5++. Те трябва да пристигнат в страната до края на месеца.

Вижте как изглежда китайският еквивалент на F-16 >> >> >>

J-10 е изграден от специална заздравена метална сплав с ниско тегло и композитни материали. Радарът и авиониката са разработени и произведени в Китай, като според експертите те превъзхождат тези на Су-27.

Максималната възможна скорост е 2700 км/ч, тавана на полета е 18 000 метра, а бойният радиус е 550 километра. Китайците споделят, че макар бойния радиус да не е много голям, то това лесно може да се оправи с помощта на дозареждане във въздуха.

Самолетът има 11 пилона, на които да бъде закрепено въоръжение с общо тегло до 7000 килограма. То може да бъде бомби, ракети въздух-въздух, въздух-земя и въздух-море.

Като характеристики, китайският самолет е сходен, дори и визуално, с шведския Saab Gripen-С. Разликата е, че J-10 може да носи повече въоръжение, по-бърз е, но е и с по-малък боен радиус.

J-10 е и самолетът на китайския аеро-акробатичен тим. Всъщност, най-новата тестова версия на J-10 влиза в елитният клуб на самолетите, можещи да извършат изцяло въздушната маневра "Кобрата на Пугачов". Тази версия е с китайски реактивен двигател и дебютира през 2018 г.

Ценово J-10 е по-евтин от Saab Gripen-С, с когото имат сходни характеристики, като една бройка от китайския изтребител струва около 27 милиона долара. Спрямо останалите си европейски и американски конкуренти, J-10 е почти 5 пъти по-евтин.

ВВС на Китай разполага с около 400 бройки от J-10, като към днешна дата това е най-масовият модерен самолет в авиацията на страната.