Главният архитект на конзолите PlayStation 5 и PlayStation 5 Pro, Марк Черни, разкри в интервю за EuroGamer, че Sony разработва собствена AI-базирана технология за мащабиране - PSSR (PlayStation Super Resolution), която ще бъде подобна на FSR 4 на AMD.

AMD наскоро обяви, че FSR 4 е създадена с активното съдействие на Sony, като компанията използва модели на изкуствен интелект, разработени съвместно със Sony Interactive Entertainment. Двете компании работят заедно по проект с кодово име "Аметист", чиято цел е подобряване на графиката и геймплея чрез AI.

Според Марк Черни, новата технология за мащабиране в PlayStation 5 Pro няма да бъде напълно идентична с FSR 4 за PC. Тя ще бъде оптимизирана за работа на конзолата, например за стабилна честота на кадрите, която е критична за геймърите. Очаква се тази технология да бъде интегрирана в игрите, планирани за 2026 г., като ще осигурява по-високо качество на графиката и подобрена производителност.

Черни подчерта, че PlayStation 5 Pro ще разполага с хардуерно ускорение на изкуствения интелект, осигуряващо 300 8-битови ТОП-а изчислителна мощност - съпоставимо с нивото на графичните карти Radeon RX 9070 от серията RDNA 4. Това ще даде на конзолата значително предимство в обработката на изображения в реално време.

Технологията PSSR ще бъде ключова част от бъдещето на Sony и AMD, като всяка от компаниите ще разработва собствени алгоритми, адаптирани за нуждите на различните платформи.