Подводницата "Титан" била направена от въглеродни влакна с изтекъл срок
Главният изпълнителен директор на OceanGate сам се хвалел с "иновацията си"
Подводницата "Титан" на OceanGate, която катастрофално имплодира и уби всичките петима души на борда си, не е била годна за гмуркането до останките на "Титаник".
Арни Вайсман, главен редактор на Travel Weekly, първоначално трябвало да бъде част от експедицията, съобщава Washington Post. В последствие той се отказва заради натоварен график.
Разговор, който Вайсман провежда с главния изпълнителен директор на OceanGate Стоктън Ръш в нощта преди експедицията, е повече от многозначен.
"Ръш призна, че е купил въглеродните влакна, използвани за направата на "Титан", "с голяма отстъпка от Боинг", защото "срокът им на годност е изтекъл за използване в самолети", споделя Вайсман.
"Попитах го дали това не е повод за притеснение. Той беше много пренебрежителен и каза: "Не, всичко е наред. Да имаш всички тези сертификати за самолети е едно, но въглеродните влакна са си напълно здрави", допълва главния редактор на Travel Weekly.
С други думи, Ръш знаел, че въглеродните влакна - които са много лош избор на материал за дълбоководен кораб - вече потенциално са имали недостатъци.
Наред с това Ръш отхвърлял всякакви предложения за квалифициране и тестване на подводницата от експерти и регулатори.
Интересното е, че Boeing не открива "някога да е продавала композитен материал на OceanGate или на неговия главен изпълнителен директор."
Експертът по подводници Карл Стенли е чул пукащи звуци по време на пътуване на борда на "Титан" през април 2019 г., което го е накарало да изпрати имейл на Ръш за своите опасения.
Ръш така и не отговори на имейла, но направил някои промени в дизайна и дори построил нов корпус.