Руският пътнически самолет МС-21 се разработва от около 10 години, като през 2017 година той извърши първият си полет. Москва е отделила 6 милиарда долара за проекта, но едва сега самолетът прави първия си полет с руски двигатели - реактивните ПД-14, съобщава държавната корпорация "Ростех", цитирана от "Лента" и Russia Beyond.

"Виждаме плодовете на труда на десетки хиляди хора, които са работили в предприятията на самолетостроителния отрасъл, за да се осъществи този полет", каза министърът на промишлеността и търговията Денис Мантуров.

Вижте как изглежда руският пътнически самолет МС-21 >> >> >>

В съобщението на държавната корпорация се отбелязва, че самолетът е прекарал във въздуха 85 минути.

През март 2019 г. генералният директор на Всеруския институт за авиационни материали (ВИАМ), академикът на Руската академия на науките (РАН) Евгений Каблов, заяви, че турбовентилационният двигател ПД-14, предназначен за самолета MC-21, "е сравнително наскоро разработен и създаден" и е "напълно изключителен".

През януари бе съобщено, че мерките, наложени от министерството на промишлеността и търговията на САЩ срещу доставчик на композити за МС-21, не са санкции, а "технологични ограничения".

През октомври 2018 г. ПД-14 получи типов сертификат, подписан от ръководителя на "Росавиация" Александър Нерадко.

Разработката на ПД-14 е осъществена от пермския "Авиадвигател" в рамките на държавната програма "Развитие на авиационната промишленост за 2013-2025 г.".

Руските двигатели ще се монтират на варианта на МС-21, предназначен да превозва до 211 души (най-плътното разположение на седалките във версията МС-21-300) на разстояние до 6400 километра.

До момента МС-21 използва американски двигатели PW1000G, който е дело на компанията Pratt & Whitney.