Инженери от IBM разработват нов тип батерия и технология за нейното производство, която се очертава като много по-добра алтернатива на широко разпространените в момента литиево-йонни батерии, предава technews.bg.

Редки и вредни метали като никел и кобалт няма да са необходими като основни материали за производството на батериите. И трите ключови минерала за направата на новите батерии могат да бъдат извлечени от обикновена морска вода вместо от мини и кариери.

Разработката е в началния си етап, но вече е ясно, че новите материали за аноди, катоди и електролит ще бъдат по-безопасни по отношение на риска от пожар, тъй като се отличават с висока температура на запалване. Освен това те имат не по-малка енергийна плътност от литиево-йонните батерии (800 W/l) и осигуряват най-високата плътност на мощност (10 000 W/l).

Зареждането до 80% от капацитета на батерията отнема само 5 минути, а това е мечта за всеки фен на електрическите автомобили. В допълнение, извличането на основните суровини за производството ще бъде изключително евтино, така че новите батерии се очертават като по-евтини от литиево-йонните.

Евтините, безопасни батерии, с висок капацитет и мощност могат да преобразяват автомобилната и авиоиндустрията. Бъдещите самолети с електрическо захранване ще са още по-зависими от параметрите на батерията, а IBM изглежда има решение на проблема.

Въпреки че изследванията са в начален етап, IBM вече е сключила договори за съвместна разработка и производство на новото поколение батерии с Mercedes-Benz Research, Development North America, Central Glass и Sidus. Подобен съюз в ранните етапи на разработка предполага, че IBM наистина има обещаваща технология, която може да се реализира комерсиално в близко бъдеще.