Реклами в небето развихрят спор кой е собственик на космоса | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Реклами в небето развихрят спор кой е собственик на космоса
Снимка: StarRocket

Реклами в небето развихрят спор кой е собственик на космоса

Космосът става все по апетитен за компаниите

| Редактор: Стоян Гогов 11 2348

Един ден загледаните в звездите мечтатели ще виждат реклама на безалкохолна напитка или на ресторант за бързо хранене - поне така се надява "СтарРокет" - новосъздадено руско предприятие за билбордове в небето, предаде Ройтерс.

Но от обявяването си през януари, инициативата разяри астрономите и повдигна въпроси относно необходимостта от по-добра законова уредба и най-вече питането - кой е собственик на небето?

Фирмата планира да превърне стотици малки спътници в огромен екран, видим от Земята, а директорът на "СтарРокет" - Влад Ситников - може да стане и първият художник по звездното небе.

Към 2021 г. Ситников и неговите сътрудници ще позиционират 200 малки спътника "КюбСат" в орбита на височина от 500 км. Всеки сателит има слънцеотразително платно. Спътниците ще формират огромен екран, който ще може да се включва и изключва и да изобразява кратки надписи и картини на нощното небе. Освен реклами, съоръжението ще може да обявява и световни събития - като напр. олимпиади и други послания.

За производството ще са необходими над 150 милиона щатски долара, а услугата ще струва около 200 000 долара за осемчасова реклама.

"Новите времена изискват нови богове", каза Ситников и добави, че светът вече не се управлява от митологични богове, а от марки и събития.

Космическите хотели и мини са само част от серията космически начинания, подкрепяни с капитал и технология от Силициевата долина, които гледат на космоса като на ново бизнес пространство.

"Това е добра отправна точка за преразглеждане на цялото естество на уредбата на космическата дейност", каза Кристофър Нюман - професор по космически изследвания от Нортумбрийския университет.

Ситников разказа, че идеята за небесен билборд възникнала миналата година, когато американско-новозеландска ракета на компанията "Рокет Лаб" извела в орбита светеща топка с названието "Хюманити стар", която месеци наред била видима с просто око от Земята.

"Тогава за първи път се осъществи нещо като шоу в небето, а рекламата е част от забавната индустрия", каза Ситников.

Недоволни от идеята са астрономите, които считат, че небесните билбордове ще попречат на научните изследвания. От правна гледна точка обаче те не могат да направят много за предотвратяването на рекламите по небето.

Реклами в небето развихрят спор кой е собственик на космоса

Реклами в небето развихрят спор кой е собственик на космоса

Космосът става все по апетитен за компаниите

| Редактор : Стоян Гогов 11 2348 Снимка: StarRocket

Един ден загледаните в звездите мечтатели ще виждат реклама на безалкохолна напитка или на ресторант за бързо хранене - поне така се надява "СтарРокет" - новосъздадено руско предприятие за билбордове в небето, предаде Ройтерс.

Но от обявяването си през януари, инициативата разяри астрономите и повдигна въпроси относно необходимостта от по-добра законова уредба и най-вече питането - кой е собственик на небето?

Фирмата планира да превърне стотици малки спътници в огромен екран, видим от Земята, а директорът на "СтарРокет" - Влад Ситников - може да стане и първият художник по звездното небе.

Към 2021 г. Ситников и неговите сътрудници ще позиционират 200 малки спътника "КюбСат" в орбита на височина от 500 км. Всеки сателит има слънцеотразително платно. Спътниците ще формират огромен екран, който ще може да се включва и изключва и да изобразява кратки надписи и картини на нощното небе. Освен реклами, съоръжението ще може да обявява и световни събития - като напр. олимпиади и други послания.

За производството ще са необходими над 150 милиона щатски долара, а услугата ще струва около 200 000 долара за осемчасова реклама.

"Новите времена изискват нови богове", каза Ситников и добави, че светът вече не се управлява от митологични богове, а от марки и събития.

Космическите хотели и мини са само част от серията космически начинания, подкрепяни с капитал и технология от Силициевата долина, които гледат на космоса като на ново бизнес пространство.

"Това е добра отправна точка за преразглеждане на цялото естество на уредбата на космическата дейност", каза Кристофър Нюман - професор по космически изследвания от Нортумбрийския университет.

Ситников разказа, че идеята за небесен билборд възникнала миналата година, когато американско-новозеландска ракета на компанията "Рокет Лаб" извела в орбита светеща топка с названието "Хюманити стар", която месеци наред била видима с просто око от Земята.

"Тогава за първи път се осъществи нещо като шоу в небето, а рекламата е част от забавната индустрия", каза Ситников.

Недоволни от идеята са астрономите, които считат, че небесните билбордове ще попречат на научните изследвания. От правна гледна точка обаче те не могат да направят много за предотвратяването на рекламите по небето.