Руската компания Promobot, базирана в Перм, подписа договор с американския производител на светодиодни лампи US Lighting Group (USLG) за доставка на 2000 робота. Сделката е на стойност 56 млн. долара, съобщи Комерсант, цитиран от technews.bg.

Съгласно споразумението, USLG ще получи ексклузивни права за продажба на обслужващи роботи Promobot на територията на САЩ. Американската компания вече е превела 600 хиляди долара на Promobot и е поръчала над 2000 робота на обща стойност 56 млн. долара.

Договорът е за срок от 5 години и се явява най-голямата публична сделка на пазара за обслужващи роботи, твърди Promobot. Предвижда се отваряне на сервизен център в Кливланд, щата Охайо и производствена линия за електроника и части за роботите Promobot.

По думите на Алексей Южаков, председател на борда на директорите на Promobot, в резултат на сделката може да се говори за пълноценно присъствие на компанията на американския пазар.

Автономният обслужващ робот Promobot може да се използва на места с повишено струпване на хора, като помага за навигацията, общува и отговаря на въпроси, превежда промоционални материали и запомня всеки човек, с когото е контактувал.