Според данните на в. "Известия"самолетът, предназначен за поразяване на наземни и морски цели, ще получи ракети "въздух-въздух" за самоотбрана, които ще му позволят да води въздушни битки с други летателни апарати, предава Russia Beyond.

Вижте как изглежда самолетът >> >> >>

Според бившия командващ на 4-та армия на ВВС и ПВО генерал-лейтенант Валерий Горбенко, Су-34 няма да осъществява функции на ПВО, но при изпълнение на бойни задачи ще може да се защитава.

"Су-34 е напълно маневрен, може да изпълнява пилотаж и дори да води въздушен бой", каза експертът.

В руските Въздушно-космически сили (ВКС) Су-34 постъпва, за да смени едновременно два вида бомбардировачи: фронтовия Су-24 и дори значително превишаващия го по размери Ту-22М3 за далечни полети.

Западните анализатори все още не са класифицирали този самолет. Те го наричат едновременно "многофункционален изтребител" и "бомбардировач".

Една от най-забележителните особености на Су-34 е характерната хоризонтална опашка в задната част на фюзелажа. Има спирачен парашут, спомагателен силов агрегат, допълнително гориво и система за радиоелектронно противодействие (РЕП), която защитава самолета от ракетни атаки.

Той може да действа денем и нощем, при най-сложни метеорологични условия и в режим на електронно противодействие.

Су-34 може да носи до 12 000 килограма въоръжение, а пилотската кабина е обвита с предпазна бронирана капсула с дебелина от 17 мм. Максималната скорост е 2000 км/ч, а бойният радиус - 1100 км. 

Разработката на самолета е започнала през 80-те години в СССР, след което е дадена на пауза през 90-те години на миналия век. Проектът е рестартиран близо 20 години след началото си, а Су-34 прави първия си полет през 2014 г.

Днес със Су-34 разполага само Русия, но Алжир е сключил договор за доставка на 14 бройки от бомбардировача-изтребител.