Новият модел за генериране на изображение на OpenAI придоби успех, защото превръща снимки в илюстрации в стил "Студио Гибли" (Studio Ghibli). Последва критика, че компанията на практика е откраднала анимациите на автора на стила, Хаяо Миядзаки. Тя ги е използвала, за да обучи своя изкуствен интелект, който по-късно може да прави имитациите.

По време на интервю с технологичния предприемач и ютюбър Арун Майя, Алтман отхвърли критиките от Хаяо Миядзаки, който още през 2016 г. нарече едно анимирано видео, създадено от изкуствен интелект, "зловещо" и "обида към самия живот".

Когато Майя — който твърди, че е създал и използва AI аватари на себе си, за да може да се радва на "вечна ваканция" — посочи пред Алтман, че опасенията на артистите относно AI са напълно основателни, съоснователят на OpenAI отговори, че "този компромис си струва".

Той твърди още, че "преди няколко десетилетия" било "невъзможно" да се създават видеа — или както го наричали в онези времена, "да си филммейкър".

"Помисли си какво беше да правиш това, което ти правиш, преди 30 години," призова Алтман. "Трябваше ти камера, видеокасети, някакъв сложен монтаж... и дори ако го направиш, после трябваше да разпространяваш касети, защото нямаше интернет, нямаше YouTube."

Разбира се, не беше "невъзможно" да се създават видеа през 1995 година — много хора, които помнят 90-те, си спомнят домашните видеа на родителите си, а в повечето гимназии имаше аудио/видео клубове и уроци по видеомонтаж.

"Даването на повече инструменти на всички, улесняването на процесите, премахването на бариерите за влизане... значително увеличава броя на хората, които могат да допринесат за обществото," продължи Алтман. "Всички ние печелим от това."

Ако AI действително демократизираше изкуството и свободата на словото, бихме се съгласили. Но до момента, за всеки наистина добър пример за генерирано изкуство, има хиляди безсмислени и посредствени копия, имитиращи вече съществуващи стилове, без да отварят нови пътища.