Създадоха електромотор без магнити с КПД около 95% | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Създадоха електромотор без магнити с КПД около 95%
Снимка: Mahle

Създадоха електромотор без магнити с КПД около 95%

Новият двигател е по-екологичен, икономичен и безопасен

| Редактор: Стоян Гогов 43 3984

Немски изследователи успяха да създадат първия електрически мотор без магнити и с ефективност около 95% - нещо, което досега беше постигано само от автомобилите на Формула Е, предава technews.bg.

Инженерите на Mahle са разработили първия двигател, който не използва редки земни материали и магнити. Отличителна черта на новия електромотор е и високият му КПД, който се оценява на около 95%.

В момента двигателят е в последен етап на разработка, съобщава Motor1.com. Технологичният пробив се свежда не само до по-екологичен двигател - той също е по-икономичен и по-безопасен, според разработчика.

Интересното е, че ефективността от 95% е показател, който преди това беше постигнат само от автомобили на Формула Е. В същото време разработчиците изтъкват дълготрайността на двигателя. Това е възможно благодарение на безконтактното предаване на електрически ток между въртящи се и неподвижни части вътре в двигателя.

Към момента все още няма информация за това колко скоро новият мотор ще стане част от серийно произвеждано електрическо превозно средство.

Създадоха електромотор без магнити с КПД около 95%

Създадоха електромотор без магнити с КПД около 95%

Новият двигател е по-екологичен, икономичен и безопасен

| Редактор : Стоян Гогов 43 3984 Снимка: Mahle

Немски изследователи успяха да създадат първия електрически мотор без магнити и с ефективност около 95% - нещо, което досега беше постигано само от автомобилите на Формула Е, предава technews.bg.

Инженерите на Mahle са разработили първия двигател, който не използва редки земни материали и магнити. Отличителна черта на новия електромотор е и високият му КПД, който се оценява на около 95%.

В момента двигателят е в последен етап на разработка, съобщава Motor1.com. Технологичният пробив се свежда не само до по-екологичен двигател - той също е по-икономичен и по-безопасен, според разработчика.

Интересното е, че ефективността от 95% е показател, който преди това беше постигнат само от автомобили на Формула Е. В същото време разработчиците изтъкват дълготрайността на двигателя. Това е възможно благодарение на безконтактното предаване на електрически ток между въртящи се и неподвижни части вътре в двигателя.

Към момента все още няма информация за това колко скоро новият мотор ще стане част от серийно произвеждано електрическо превозно средство.