Шпионският самолет, на който Илон Мъск кръсти сина си (галерия) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Шпионският самолет, на който Илон Мъск кръсти сина си (галерия) 16
Снимка: Wikimedia

Шпионският самолет, на който Илон Мъск кръсти сина си (галерия)

А-12 е разработван в прословутата "Зона-51"

| Редактор: Стоян Гогов 50 25477

Наскоро Илон Мъск се сдоби с още един наследник, като новината за това предизвика доста полемики. Причината бе, че родителите искаха да дадат доста странно име на своя син - X Æ A-12. Основателят на SpaceX и Tesla трябваше да влезе в обяснителен режим, за да разкрие значението на странното име.

Според Мъск, Х е променлива, Æ звучи като "изкуствен интелект", а А-12 е любимият му самолет. В настоящия материал ще разкрием какво знаем за А-12, хвърляйки малко повече светлина не само върху аеропланът, но и върху избраното от Мъск име.

Вижте как изглежда самолетът А-12 >> >> >>

През 1959 година в тесен кръг висшето ръководство на ЦРУ решава, че САЩ има нужда от бърз шпионски самолет, който да е трудно откриваем за вражеските радари и недостижим за съществуващите ПВО системи.

Проектът е не само секретен, а "черен". Документация почти липсва, конгресът не знае за него, а финансирането идва по други канали, а не от държавния бюджет на САЩ. Разработката се прави в условията на пълна тайна, а за съществуването на самолета Вашингтон признава чак през 90-те години на миналия век.

Така се ражда секретния А-12, който по-късно ще послужи за основа на най-бързия самолет правен някога - SR-71.

От А-12 са построени 13 бройки. От тях обаче 6 са загубени при инциденти, а двама пилота и един инженер губят живота си. Заслужава да се отбележи, че при разработката и тестването на самолета не са пестени средства. Охраната е получавала колосални заплати, като е имало наети майстори-готвачи от Лас Вегас.

Бързата скорост диктува някои особености на конструкцията. Тя трябва да издържа на големи натоварвания и температурни амплитуди. Важна е и ниската радарна забележимост. Инженерите решават, че 92% от корпуса на самолета трябва да е от титан. По това време основният добив на титан в света обаче ставал в СССР. ЦРУ се заело със създаването на множество фирми-паравани, чрез които да закупи ценният метал от руснаците, без те да разберат крайният собственик и неговата истинска цел - направата на високотехнологичен самолет, който да шпионира Съветския съюз

След като е установено, че Съветският съюз вече разполага с ново поколение ПВО системи и радари, Lockheed A-12 бързо се развива в много по-съвършения SR-71 Blackbird. Преди това обаче са осъществени много полети.

Всъщност само тестовите полети са близо 3000. В своите шпионски мисии самолетът лети най-често над Азия. Основните му цели са Северен Виетнам и Северна Корея.

Разработката на А-12 ставала в прословутата  "Зона-51". Странната му извънземна форма със сигурност е причина за много от конспирациите за извънземни, родили се в началото на 60-те.

А-12 се оказал опасен самолет, освен честите инциденти, корпусът му бил облицован в специален материал, включващ азбест. Той обаче се оказал ключов за разработката на най-бързия самолет SR-71 и родил много от технологиите за първите стелт самолети в света. Няма да е преувеличено да кажем, че "черният" проект за А-12 е една от приччините днес САЩ да имат най-силните военновъздушни сили.

Що се отнася до характеристиките, А-12 има максимална скорост от 4136 км/ч, може да лети на височина от 26 000 метра - понякога дори и повече. Самолетът не носи въоръжение, но има камери и различни измервателни уреди.

Шпионският самолет, на който Илон Мъск кръсти сина си (галерия) 16

Шпионският самолет, на който Илон Мъск кръсти сина си (галерия)

А-12 е разработван в прословутата "Зона-51"

| Редактор : Стоян Гогов 50 25477 Снимка: Wikimedia

Наскоро Илон Мъск се сдоби с още един наследник, като новината за това предизвика доста полемики. Причината бе, че родителите искаха да дадат доста странно име на своя син - X Æ A-12. Основателят на SpaceX и Tesla трябваше да влезе в обяснителен режим, за да разкрие значението на странното име.

Според Мъск, Х е променлива, Æ звучи като "изкуствен интелект", а А-12 е любимият му самолет. В настоящия материал ще разкрием какво знаем за А-12, хвърляйки малко повече светлина не само върху аеропланът, но и върху избраното от Мъск име.

Вижте как изглежда самолетът А-12 >> >> >>

През 1959 година в тесен кръг висшето ръководство на ЦРУ решава, че САЩ има нужда от бърз шпионски самолет, който да е трудно откриваем за вражеските радари и недостижим за съществуващите ПВО системи.

Проектът е не само секретен, а "черен". Документация почти липсва, конгресът не знае за него, а финансирането идва по други канали, а не от държавния бюджет на САЩ. Разработката се прави в условията на пълна тайна, а за съществуването на самолета Вашингтон признава чак през 90-те години на миналия век.

Така се ражда секретния А-12, който по-късно ще послужи за основа на най-бързия самолет правен някога - SR-71.

От А-12 са построени 13 бройки. От тях обаче 6 са загубени при инциденти, а двама пилота и един инженер губят живота си. Заслужава да се отбележи, че при разработката и тестването на самолета не са пестени средства. Охраната е получавала колосални заплати, като е имало наети майстори-готвачи от Лас Вегас.

Бързата скорост диктува някои особености на конструкцията. Тя трябва да издържа на големи натоварвания и температурни амплитуди. Важна е и ниската радарна забележимост. Инженерите решават, че 92% от корпуса на самолета трябва да е от титан. По това време основният добив на титан в света обаче ставал в СССР. ЦРУ се заело със създаването на множество фирми-паравани, чрез които да закупи ценният метал от руснаците, без те да разберат крайният собственик и неговата истинска цел - направата на високотехнологичен самолет, който да шпионира Съветския съюз

След като е установено, че Съветският съюз вече разполага с ново поколение ПВО системи и радари, Lockheed A-12 бързо се развива в много по-съвършения SR-71 Blackbird. Преди това обаче са осъществени много полети.

Всъщност само тестовите полети са близо 3000. В своите шпионски мисии самолетът лети най-често над Азия. Основните му цели са Северен Виетнам и Северна Корея.

Разработката на А-12 ставала в прословутата  "Зона-51". Странната му извънземна форма със сигурност е причина за много от конспирациите за извънземни, родили се в началото на 60-те.

А-12 се оказал опасен самолет, освен честите инциденти, корпусът му бил облицован в специален материал, включващ азбест. Той обаче се оказал ключов за разработката на най-бързия самолет SR-71 и родил много от технологиите за първите стелт самолети в света. Няма да е преувеличено да кажем, че "черният" проект за А-12 е една от приччините днес САЩ да имат най-силните военновъздушни сили.

Що се отнася до характеристиките, А-12 има максимална скорост от 4136 км/ч, може да лети на височина от 26 000 метра - понякога дори и повече. Самолетът не носи въоръжение, но има камери и различни измервателни уреди.