ByteDance, която е собственик на платформата за кратки видеоклипове TikTok, е подала през май заявка в Службата за патенти и търговски марки на САЩ за регистрация на услуга, наречена TikTok Music. Търговската марка ще се използва за приложение, в което може да се купува, възпроизвежда, изтегля и споделя музикално съдържание.

TikTok се доказа като един от популярните инструменти за откриване на нови имена на музикалната сцена. Много композиции придобиват популярност, благодарение на участието си във вирусни видеоклипове. Миналата година ByteDance изчисли, че 175 песни, добили популярност в платформата, са успели да влязат в класацията Billboard 100. Същевременно инвеститор от музикалната индустрия в Обединеното кралство потвърди, че популярните песни в TikTok генерират допълнителни гледания в YouTube и слушания в Spotify.

Въпреки това TikTok все още няма собствена музикална платформа с присъствие в повечето страни и слушателите търсят любимите си песни в популярни стрийминг услуги като Spotify и Apple Music. Въпреки че ByteDance има и собствена услуга за стрийминг на музика Resso, тя е достъпна само в Индия, Бразилия и Индонезия. Изглежда, че е дошло време за промяна. Бивш служител на ByteDance твърди, че ръководството обмисля разширяване на присъствието на Resso под името TikTok Music, което може да се разпространи в Обединеното кралство и Австралия, пише TechCrunch.

Приложението Resso се радва на успех сред любителите на музиката и може да представлява заплаха за съвременните стрийминг услуги. Интерфейсът му наподобява TikTok и позволява на потребителите да прелистват песни, като скролват нагоре и надолу. Има възможност за оставяне на коментари и редактиране на произведенията на плейлистите. По данни на SensorTower, от януари до май тази година приложението е изтеглено 42,3 милиона пъти в App Store и Google Play, което е с 19% повече в сравнение със същия период на миналата година. В заявката за търговска марка за TikTok Music се посочва, че приложението може да получи и поддръжка на аудио стрийминг на живо, подкасти и радио - пряк конкурент на Apple Music и Spotify.

Тази година освен това ByteDance стартира SoundOn - музикална платформа, която помага на новопоявили се изпълнители да намерят своята публика. Тя включва директни изтегляния на песни от TikTok и Resso, както и интеграция с глобални услуги, включително Apple Music, Spotify, Pandora, Deezer и Joox на Tencent. Собственият стрийминг ще позволи на компанията да предложи на слушателите и изпълнителите цялостно решение, което няма аналог в индустрията.