Президентът и главен изпълнителен директор на Фейсбук (Facebook) Марк Зукърбърг представи днес вижданията си за компанията за 2030 година, когато увеличената реалност вече ще се е наложила, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Според него социалната мрежа в много голяма степен ще допринесе за тази революция в общуването.

Досега добрите инициативи, обявявани от Зукърбърг за новата година имаха личен характер: миналата година той реши да научи един чужд език, да яде единствено месо от животни, които сам той е убил, както и да посети всички американски щати (което породи предположения за евентуална негова кандидатура на президентските избори).

"През следващите десет години ще се съсредоточа в дългосрочен план. Вместо да се впускам в едногодишни предизвикателства, опитах се да помисля как се надявам да изглеждат светът и моят живот през 2030 година, за да бъда сигурен, че ще посветя цялото си внимание на това", пише Зукърбърг във Фейсбук.

"Ще имаме технология, така че да се чувстваме изцяло в присъствието на друг човек, независимо къде се намира той, а благодарение на научните постижения ще можем да лекуваме и да предотвратяваме болести, така че да продължим средните ни очаквания за продължителност на живота с 2,5 години", допълва той.

Според основателя на Фейсбук до края на десетилетието хората вече няма да използват мобилни телефони, а очила с увеличена реалност, като в много голяма степен ще прибягват до виртуалната реалност.

"Представете си, че можете да живеете на желаното от вас място и лесно да работите на друго място. Ако успеем да осъществим това, по което работим, до 2030 година тази възможност може да се окаже много по-близо до реалността", заключава Зукърбърг.

Развитието и разпространението на виртуалната реалност биха променили естеството на социалната мрежа. Докато интернет позволи на милиарди хора да се свързват когато и където искат, то социалната мрежа на бъдещето според него ще се отнася до "частните взаимодействия и ще ни помага да изграждаме тези малки общности, от които всички ние се нуждаем в живота".

Фейсбук попадна под ударите на закона и ограничи употребата на лични данни в много страни, припомня АФП.

През юли американските регулатори му наложиха рекордна глоба от 5 милиарда долара, защото не е защитил личните данни на потребителите си.