Малко преди изборите за президент в САЩ ситуацията в редица социални мрежи става все по-напрегната. Причината е, че те многократно бяха обвинявани заради своето влияние върху решенията на потребителите. Проучване, проведено през август, показва, че девет от всеки десет потребители на Twitter, които влизат ежедневно в сайта, планират да гласуват на изборите в САЩ.

Същевременно повече от половината са заявили, че се нуждаят от повече информация за кандидатите за президентския пост, тяхната политическа платформа и визия за бъдещето, посочват от микро блогинг платформата.

Социалните мрежи са под натиск да направят повече в борбата с дезинформацията. В опит да помогне на американските потребители Twitter създаде специален портал, чиято цел е да спомогне до потребителите да достига само проверена и точна информация.

Потребителите в САЩ вече могат да получат достъп до центъра за информиране за предстоящите избори на Twitter в САЩ чрез раздела "Explore" в сайта. Редица съобщения на политици, които нарушават правилата на мрежата, са обозначени със специален етикет, но оставени в платформата, поради обществения интерес към тях. Компанията също започна да сигнализира за медии, изпълняващи поръчки на политици.

Като част от борбата с дезинформацията Twitter вече забрани политическата реклама и започна да поставя етикет и на публикации, които съдържат дезинформация за политическите избори. Назад във времето компанията вече неведнъж е маркирала и публикации на настоящия президент на страната Доналд Тръмп.