В САЩ сглобиха най-интересния самолет за 2022 г. | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
В САЩ сглобиха най-интересния самолет за 2022 г. 17
Снимка: NASA

В САЩ сглобиха най-интересния самолет за 2022 г.

X-59 ще може да лети безшумно със свръхзвукови скорости

| Редактор: Стоян Гогов 36 55427

Експерименталният самолет X-59 Quiet Supersonic Technology или QueSST, построен от секретното поделение Skunk Works на Lockheed Martin вече придобива форма. Това е първият цивилен самолет, създаден от специализираното звено, а негов поръчител е НАСА.

Вижте как изглежда Х-59 >> >> >>

Цялостния дизайн е пригоден за намаляване на звука и премахване на "свръхзвуковия бум", които отдавна е пречка за търговския свръхзвуков полет над сушата.

Носът на самолета е толкова дълъг, че пилотът няма видимост напред. Той трябва да разчита на външната система за виждане (XVS), базирана на набор от камери с висока разделителна способност, обърнати напред.

Сега самолетът се намира във Форт Уърт, като сглобеният X-59 ще се подложи на серия от структурни тестове.

Ще се изпробва дали конструкцията отговаря на очакваните натоварвания по време на полет, включително полет през турбуленция, бързи завои или кацане.

Всяка маневра, която може да окаже натиск върху корпуса на самолета, се симулира с помощта на механични рамена, които възпроизвеждат напреженията, увеличавайки ги с 25 процента в сравнение с това, което всъщност се очаква по време на полет.

Планирано е Х-59 да извърши първия си полет в края на тази година.

В САЩ сглобиха най-интересния самолет за 2022 г. 17

В САЩ сглобиха най-интересния самолет за 2022 г.

X-59 ще може да лети безшумно със свръхзвукови скорости

| Редактор : Стоян Гогов 36 55427 Снимка: NASA

Експерименталният самолет X-59 Quiet Supersonic Technology или QueSST, построен от секретното поделение Skunk Works на Lockheed Martin вече придобива форма. Това е първият цивилен самолет, създаден от специализираното звено, а негов поръчител е НАСА.

Вижте как изглежда Х-59 >> >> >>

Цялостния дизайн е пригоден за намаляване на звука и премахване на "свръхзвуковия бум", които отдавна е пречка за търговския свръхзвуков полет над сушата.

Носът на самолета е толкова дълъг, че пилотът няма видимост напред. Той трябва да разчита на външната система за виждане (XVS), базирана на набор от камери с висока разделителна способност, обърнати напред.

Сега самолетът се намира във Форт Уърт, като сглобеният X-59 ще се подложи на серия от структурни тестове.

Ще се изпробва дали конструкцията отговаря на очакваните натоварвания по време на полет, включително полет през турбуленция, бързи завои или кацане.

Всяка маневра, която може да окаже натиск върху корпуса на самолета, се симулира с помощта на механични рамена, които възпроизвеждат напреженията, увеличавайки ги с 25 процента в сравнение с това, което всъщност се очаква по време на полет.

Планирано е Х-59 да извърши първия си полет в края на тази година.