Китайската компания Xiaomi отчита подобрение на финансовите си резултати и през второто тримесечие на годината, когато е регистрирала рекордни приходи и печалба. За периода приходите са се увеличили с 64% на годишна база до 87.8 милиарда юана (13.5 милиарда долара), а печалбата е скочила с 87.4% до 6.3 милиарда юана (972 милиона долара), предава Mobile Bulgaria.

За тримесечието Xiaomi е доставила 52.9 милиона смартфона, което е с 86.8% повече на годишна база. Наскоро анализ на Canalys постави компанията на второ място при доставките на смартфони с пазарен дял от 16.7%. Приходите от смартфоните през тримесечието са били 59.1 милиарда юана, което също е увеличение с 86.8% на годишна база.

Компанията ще продължи да развива своята стратегия с два бранда - Xiaomi и Redmi. Първият обединява премиум устройства, а с втория съдържа достъпни модели. IoT и лайфстайл продуктите също се развиват и през тримесечието те са отчели 35.9% повече приходи на годишна база до 20.7 милиарда юана. За периода компанията е доставила и над 2.5 милиона телевизора.

Xiaomi отчита увеличение с 19.1% на приходите от интернет услуги до 7 милиарда юана. През периода MIUI се е ползвал средно на месец от 453.8 милиона потребители, което е годишен ръст с 32.1%. През тримесечието компанията е регистрирала увеличение с 96.8% до 1.1 милиарда юана и на приходите от интернет услуги от пазарите извън Китай, което е свързано с международната експанзия и ръста в Западна Европа и Южна Америка.

През периода компанията е отчела силен ръст на международните пазари и приходите от тях са се увеличили с 81.6% до 43.6 милиарда юана, което е 49.7% от общите постъпления и на практика е рекордно постижение в историята на компанията. Според Canalys през второто тримесечие Xiaomi за първи път е била лидер при смартфоните Европа с пазарен дял от 28.5%.