Зукърбърг анонсира голяма промяна във "Фейсбук" | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Зукърбърг анонсира голяма промяна във "Фейсбук"
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Зукърбърг анонсира голяма промяна във "Фейсбук"

Потребителите ще бъдат поощрявани да си пращат предимно лични съобщения за сметка на публични

| Редактор: Калин Каменов 37 7716

Социалната мрежа и технологичен гигант "Фейсбук" готви голяма промяна във философията на компанията с акцент върху сигурната лична комуникация, заяви създателят й Марк Зукърбърг в блог пост. Той анонсира преминаване от "дигитален градски площад" към "дигитален хол"

Вместо компанията да поощрява публичната комуникация, както е в момента с пускането на статуси и коментари, те ще обърна по-сериозно внимание върху личните съобщения. Зукърбърг коментира, че това ще стане след промени, които ще поощрят потребителите на "Инстаграм", "Фейсбук", "УатсАп" и "Месинджър" да си изпращат предимно лични съобщения. За разлика от публичните, които всеки ден пускаме в личните си профили в социалната мрежа, тази комуникация ще може да бъде изтривана след определен период от време.

Зукърбърг описва предстоящата промяна като преминаването от "дигитален градски площад", каквото в момента представлява "Фейсбук", към "дигитален хол" - много по-малки групи от хора ще могат да комуникират в защитена среда.

"Ние строим основата на социалната комуникация онлайн в посоката, която хората искат - да разговарят сигурно и лично. Смятам, че платформа, фокусирана върху защитената комуникация ще стане много по-важна отколкото съвременните платформи", коментира Зукърбърг.

Новата посока, в която ще тръгне компанията притесни Силиконовата долина, като се появиха коментари дали "Фейсбук" ще може да таргетира реклама онлайн в платформа, която е насочена предимно към личната комуникация. Зукърбърг не коментира в подробности как точно ще се случи промяната, но отбеляза, че е наясно със скептицизма на масите към социалната мрежа, особено след скандалите с лични данни.

"Честно казано нямаме много добра репутация в построяването на услуги, които защитават личните данни и в исторически план винаги сме се фокусирали към инструменти за публично споделяне. Но многократно сме показвали, че можем да се променяме и да даваме на хората услуги, които наистина искат, включително личните съобщения", пише той в изявлението си.

Все още не е ясно колко време ще отнеме планираната мащабна промяна.

ИЗБРАНО
Зукърбърг анонсира голяма промяна във "Фейсбук"

Зукърбърг анонсира голяма промяна във "Фейсбук"

Потребителите ще бъдат поощрявани да си пращат предимно лични съобщения за сметка на публични

| Редактор : Калин Каменов 37 7716 Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Социалната мрежа и технологичен гигант "Фейсбук" готви голяма промяна във философията на компанията с акцент върху сигурната лична комуникация, заяви създателят й Марк Зукърбърг в блог пост. Той анонсира преминаване от "дигитален градски площад" към "дигитален хол"

Вместо компанията да поощрява публичната комуникация, както е в момента с пускането на статуси и коментари, те ще обърна по-сериозно внимание върху личните съобщения. Зукърбърг коментира, че това ще стане след промени, които ще поощрят потребителите на "Инстаграм", "Фейсбук", "УатсАп" и "Месинджър" да си изпращат предимно лични съобщения. За разлика от публичните, които всеки ден пускаме в личните си профили в социалната мрежа, тази комуникация ще може да бъде изтривана след определен период от време.

Зукърбърг описва предстоящата промяна като преминаването от "дигитален градски площад", каквото в момента представлява "Фейсбук", към "дигитален хол" - много по-малки групи от хора ще могат да комуникират в защитена среда.

"Ние строим основата на социалната комуникация онлайн в посоката, която хората искат - да разговарят сигурно и лично. Смятам, че платформа, фокусирана върху защитената комуникация ще стане много по-важна отколкото съвременните платформи", коментира Зукърбърг.

Новата посока, в която ще тръгне компанията притесни Силиконовата долина, като се появиха коментари дали "Фейсбук" ще може да таргетира реклама онлайн в платформа, която е насочена предимно към личната комуникация. Зукърбърг не коментира в подробности как точно ще се случи промяната, но отбеляза, че е наясно със скептицизма на масите към социалната мрежа, особено след скандалите с лични данни.

"Честно казано нямаме много добра репутация в построяването на услуги, които защитават личните данни и в исторически план винаги сме се фокусирали към инструменти за публично споделяне. Но многократно сме показвали, че можем да се променяме и да даваме на хората услуги, които наистина искат, включително личните съобщения", пише той в изявлението си.

Все още не е ясно колко време ще отнеме планираната мащабна промяна.

ИЗБРАНО