2019 е била годината на мобилните приложения
Продуктите на Facebook доминират челната петица
Изминалата година е била доста успешна за разработчиците на мобилни приложения и компаниите зад тях. Tова сочи проучване на Sensor Tower, от което научаваме, че през 2019 е отбелязан скок от 9.1% на изтеглянията до 114.9 милиарда свалени приложения. 30.6 милиарда изтегляния са отчетени през App Store, а 84.3 милиарда - през Google Play.
Голямата изненада от изминалите две години - TikTok, излиза на втора позиция по най-много изтегляния, а продуктите на Facebook доминират челната петица. Най-популярното приложение е WhatsApp, следвано от TikTok, Facebook, Messenger и Instagram.
При игрите води PUBG Mobile с приблизително 285 милиона изтегляния, а челната петица се допълва от Garena Free Fire, Subway Surfers, Fun Race 3D и Color Bump 3D. Sensor Tower се фокусират и по-детайлно върху последното тримесечие на 2019, като в този период най-изтегляната игра е Call of Duty, която е била свалена над 180 милиона пъти. Далеч по-назад с двойно по-малко изтегляния е Sand Balls, следвана от Brain Out, PUBG Mobile и Garena Free Fire.
Най-голямата изненада през годината е популярността на услугата Disney+, която беше пусната на 12 ноември и то за ограничен брой страни. През четвъртото тримесечие на 2019 обаче приложението вече достига до 9-о място по изтегляния през App Store. За първите 30 дни от старта на услугата тя е генерирала приходи от над 50 милиона долара. Приходите на друго от популярните приложения - TikTok, отбелязват ръст от 540% на годишна база, като към края на годината стигат до 40 милиона долара.