Точно преди 4 години излезна информацията, че Facebook е манипулирал новинарския поток на над 500 000 свои потребители за нуждите на психологическо изследване, целящо да провери дали социалната мрежа може да "манипулира" емоциите на своите абонати.

От меморандум на Facebook, предназначен за вътрешно ползване, но придобит от BuzzFeed става ясно, че част от служителите на социалната мрежа използвали "психологически трикове", за да привлекат тийнейджъри към определени продукти.

Става въпрос за анонимният месинджър tbh, който е насочен към младежката аудитория. Служителите на Facebook създавали "мистериозен" Instagram профил, с който можели да таргетират цели училища. Именно от Instagram те можели да научат не само кои са хората, учещи в дадено училище, но и да разберат друга информация за тях.

Така например от създадения таен Instagram профил били изпращани съобщения към учениците, съдържащи линк за сваляне на tbh, като изпращането ставало точно когато учебният ден свършвал.

Кампанията дала резултат а приложението tbh било изтеглено 5 милиона пъти. От BuzzFeed посочват, че таргетирането било осъществено преди Facebook да закупи tbh, но в меморандумът се посочвало, че служителите на социалната мрежа можело да се поучат от изполвзваните тактики и "психологически трикове."