Глобата от 798 млн. евро даде резултат: Meta ще отвори пазара на Facebook за конкуренти
Компанията ще позволи на европейските рекламодатели да публикуват оферти във Facebook Marketplace срещу такса
Meta обяви, че ще позволи на европейските рекламни услуги да поставят своите предложения във Facebook Marketplace срещу такса, базирана на броя на кликванията на потребителите върху бутон в рекламите. Този ход е направен в опит да се изпълнят изискванията на антитръстово разпореждане на ЕС, за чието неспазване беше наложена глоба в размер на 798 млн. евро, съобщи Bloomberg.
През ноември антитръстовият орган на ЕС нареди на Meta да спре да свързва услугата си за класифицирани обяви със социалната мрежа Facebook и да се въздържа от налагането на несправедливи търговски условия на конкурентни платформи за употребявани стоки. Европейската комисия заяви, че "в момента оценява дали Meta е изпълнила изцяло решението".
Въпреки това Facebook заяви в изявление, че въпреки промените, компанията все още не е съгласна с миналогодишното решение на Европейската комисия, с което Meta беше наказана за злоупотреба с господстващо положение. Компанията също така повтори по-ранните коментари на главния изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг, който нарече глобите на ЕС "еквивалент на тарифно третиране".
Припомняме, че глобата, придружаваща заповедта на ЕС, е едно от последните действия на бившия ръководител на антитръстовия орган на ЕС Маргрете Вестагер, под чието ръководство брюкселският регулатор наложи многомилиардни глоби на големи американски технологични компании, включително над 8 млрд. евро глоби за Google, собственост на Alphabet. Забележително е, че Facebook Marketplace също беше обект на разследване от Органа за защита на конкуренцията и пазарите на Обединеното кралство. Британският регулатор обаче реши да приеме отстъпките на Meta и прекрати по-нататъшното производство.