Meta обяви, че ще позволи на европейските рекламни услуги да поставят своите предложения във Facebook Marketplace срещу такса, базирана на броя на кликванията на потребителите върху бутон в рекламите. Този ход е направен в опит да се изпълнят изискванията на антитръстово разпореждане на ЕС, за чието неспазване беше наложена глоба в размер на 798 млн. евро, съобщи Bloomberg.

През ноември антитръстовият орган на ЕС нареди на Meta да спре да свързва услугата си за класифицирани обяви със социалната мрежа Facebook и да се въздържа от налагането на несправедливи търговски условия на конкурентни платформи за употребявани стоки. Европейската комисия заяви, че "в момента оценява дали Meta е изпълнила изцяло решението".

Въпреки това Facebook заяви в изявление, че въпреки промените, компанията все още не е съгласна с миналогодишното решение на Европейската комисия, с което Meta беше наказана за злоупотреба с господстващо положение. Компанията също така повтори по-ранните коментари на главния изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг, който нарече глобите на ЕС "еквивалент на тарифно третиране".

Припомняме, че глобата, придружаваща заповедта на ЕС, е едно от последните действия на бившия ръководител на антитръстовия орган на ЕС Маргрете Вестагер, под чието ръководство брюкселският регулатор наложи многомилиардни глоби на големи американски технологични компании, включително над 8 млрд. евро глоби за Google, собственост на Alphabet. Забележително е, че Facebook Marketplace също беше обект на разследване от Органа за защита на конкуренцията и пазарите на Обединеното кралство. Британският регулатор обаче реши да приеме отстъпките на Meta и прекрати по-нататъшното производство.