Alphabet публикуваха финансовите си резултати за последното тримесечие, както и за календарната 2019 г. Компанията зарадва инвеститорите с декларирането на приходи от $162 млрд., което е с 18% увеличение спрямо предходната година. Още по-интересното е, че главният финансов директор на Alphabet и Google - Рут Порат, за първи път публично сподели колко пари печели YouTube. Досега компанията не е разкривала официално финансовите параметри на услугата.

Така за първи път от почти 14 години насам, когато Google купи платформата за $1.65 млрд. през 2006 г., разбираме колко доходоносна е услугата. Оказва се, че най-популярната видеоплатформа e причина за около 10% от годишните приходи на Google. Това означава, че през последните 12 месеца YouTube е генерирал около $15 млрд., съобщава TheVerge, цитиран от digital.bg.

За сравнение, това е шест пъти повече от Twitch бизнеса на Amazon, както и една пета от рекламните прихoди на Facebook.

YouTube се използва активно от 20 млн. платени потребители с абонаменти за YouTube Premium и YouTube Music Premium, докато с телевизионната им услуга се забавляват над 2 млн. души. Alphabet уточниха, че всички приходи от тези продукти са обявени в категорията "Others" във финансовия отчет. Приходите за последното тримесечие разкриват приходи в размер на $5.3 млрд., като към тях се включва и хардуерната дивизия, произвеждаща смартфоните Pixel и смарт високоговорителите Google Home.