Ако имате електронен магазин, най-вероятно търсите усилено варианти да увеличите своите продажби. А какво ще кажете вашите клиентите да си поръчват отново дори и след като вече са направили покупка от вас и очакват спокойно доставката на желания артикул? Подобно "магическо" приложение вече съществува, разработено е от българи и се използва от над 2700 онлайн магазина по целия свят.
Запознайте се с Rush.app - стартъп от България, който развива едноименното приложение за магазини, изградени на Shopify. На тях той може да предложи значително повишаване на клиентската ангажираност и удовлетвореност, увеличаване на продажбите и по-малко работа за екипите по поддръжка. И не на последно място - да организира
продажбите на автопилот
- без да се налага ангажиране на сейлс екипи и без допълнителни разходи за реклама. При много от клиентите на Rush.app ефектът се изразява в десетки хиляди долари допълнителни приходи, а инвестицията в българското решение се изплаща многократно. Преди да опишем как е възможно това обаче, ще разкажем малко за технологичната екосистема, в която се развива българското приложение.
Shopify е една от най-популярните платформи за онлайн магазини в света с над два милиона магазина в 175 държави, изработени на нея. Компанията е създадена в Канада, а самата система за електронна търговия е разработена от Тобиас Лютке и Скот Лейк, които са търсили решение за свой собствен онлайн магазин. Днес платформата е сред най-предпочитаните от онлайн търговците, редом с WooCommerce (WordPress), Magento и OpenCart.
Предимствата на тази система
са много - лесен за използване интерфейс, надеждна и сигурна платформа, богата функционалност и екосистема с множество външни приложения. Това позволява на онлайн предприемачи, които нямат сериозни технически познания да развиват своите електронни магазини относително лесно, фокусирайки се върху маркетинга и продажбите. Shopify е изключително гъвкава платформа и може да се използва от бизнеси от всякакъв размер и във всякакви икономически сегменти.
През юни 2009 г. канадската компания създава интерфейс за програмиране на приложения (т.нар. API - Application Programming Interface) и онлайн магазин за апликации към Shopify, с което започва и развитието на екосистемата около тази платформа. Днес хиляди външни разработчици създават свои приложения за нея, което обогатява значително възможностите на Shopify. Сред тях са платежни инструменти, куриерски и логистични фирми, маркетингови апове и много други.
Едно от тези приложения е и българското Rush.app, което е достъпно в Shopify App Store и вече предизвиква сериозен интерес сред собствениците на онлайн магазини по света. То е създадено от Кирил Кирилов и Станислав Станков, а сред инвеститорите в проекта е и фондът за рисково финансиране Eleven Ventures. От скоро стартъпът има и нов главен изпълнителен директор. Това е Марио Пешев - един от най-успешните български предприемачи в световен мащаб, който създаде от нулата своята уеб агенция DevriX и през годините я превърна в една от водещите компании за WordPress разработки и проекти в света, с клиенти на почти всички континенти. Сега Марио ще използва своя дългогодишен опит, познанията си в уеб технологиите и мрежата си от контакти по света, за да ускори още повече глобалното разрастване на Rush.app.
Покупката е едва началото
и най-добрите бъдещите клиенти са вече съществуващите - това е философията, на която залага екипът на българското приложение. "За да си купят пак от вас обаче, те трябва не да бъдат спамени с рекламни предложения, а да ви имат доверие. И най-добрият начин да създадете такова доверие е в процеса на доставка - когато клиентът очаква от вас прозрачност, видимост и бързина. Според 74% от клиентите, доставката е "най-важният фактор в цялото пазаруване" и именно начинът, по който ще реагирате на този етап, ще определи дали вашият досегашен клиент ще бъде еднократен купувач или ще използва дългосрочно услугите ви" - обяснява Марио Пешев.
Rush.app предлага решение именно на тези проблеми. Приложението създава лесни възможности за комуникация със съществуващи клиенти относно статуса на доставка на тяхната поръчка, подобрявайки доверието между тях и магазина. И същевременно интегрира този тип страници и имейли за проследяване на доставките с добре таргетирани предложения за нова покупка.
"След като са направили поръчка, между 93% и 96% от всички клиенти следят нейния статус онлайн, а 37% я проверяват всеки ден. Това, което правим в Rush.app, е да използваме тази ангажираност за да разширим
възможностите за нови продажби
на онлайн търговците" - посочва още Марио Пешев и добавя, че ефективността на този подход е доказана, а възвръщаемостта на инвестицията в софтуера на Rush.app често е десетки пъти.
При компанията Roma Designer Jewelry използването на българското приложение е довело до допълнителни приходи в размер на над 74 700 щ. долара. При PrimalHarvest този показател е над 26 000 щ. д., а при Ecletticos - над 7800 щ. долара. В добавка, при първите два посочени бранда запитванията от типа "къде ми е пратката" са намаляли съответно със 71% и 57%, подобрявайки допълнително клиентската удовлетвореност.
С над 400 млн. щ. долара генерирани общо от решенията на Rush.app през изминалата година, компанията вече е много добре позиционирана да спечели от ръста на електронната търговия през последните години. Все повече собственици на онлайн магазини се очаква тепърва да обръщат внимание на процеса след покупката и българското приложение е много добра възможност за всички тях.
НАЙ
Океан под повърхността на луната Европа е източникът на въглероден диоксид
Иран представи дрон с "най-големия обсег в света", балистични и хиперзвукови ракети на военен парад
Представиха официално първия Nio Phone
Съдят Google Maps за причиняване на смърт в САЩ
95 процента от NFT-тата са загубили стойността си
Иран представи дрон с "най-големия обсег в света", балистични и хиперзвукови ракети на военен парад
Съдят Google Maps за причиняване на смърт в САЩ
Океан под повърхността на луната Европа е източникът на въглероден диоксид
95 процента от NFT-тата са загубили стойността си
НАСА тренира в Исландия за мисия до Венера