Изправени пред еднo oт най-големите предизвикателства в историята на човечеството, хората по цял свят се наложи да променят начина си на живот - от работата, през ежедневните навици, до ваканциите и почивките и начина, по който комуникират с близки и приятели.

Един от секторите, които бяха най-засегнати от пандемията на Covid-19, а реакцията от случващото се при нея беше мигновен, е туризма. И в една подобна ситуация - на шок и неизвестност от случващото се, всички подсегменти в сектора - места за настаняване, авиокомпании, туристически агенции, туристически атракции, културни институции, гидове, рент-а-кар и други, трябваше да направят само едно - да се адаптират бързо, за да оцелеят. Сега цяла година след началото на пандемията въпросът не е дали пътуванията ще се върнат, а как ще изглежда възстановяването?

Добрата новина е, че в помощ на туристическата индустрия дойдоха технологиите, които буквално за месеци успяха да предефинират много от аспектите на този бизнес.

Така, докато 2020 г. ще бъде запомнена със значителен спад на пътуванията и ваканциите, положителен резултат от кризата беше как тя мотивира организациите да ускорят развитието на технологиите, особено дигитализацията и автоматизацията на пътуванията.

В секторите за настаняване и въздушни пътувания необходимостта от социално дистанциране спомогна за ускоряване на административните задачи като регистрация, поръчка на храна, издаване на фактури и обработка на молби за възстановявания, онлайн. През 2021 г. очакванията са безконтактното чекиране и използването на смартфони по време на пътуването да се превърнат в норма, с нови и по-бързи интеграции, които ще правят пътуванията по-безпроблемни и безопасни.

И ако досега на изкуственият интелект (AI) се гледаше като на нещо, което съществува, но не беше толкова разбираемо, Covid-19 засили необходимостта от по-бързо време за реакция и увеличена персонализация, като по този начин ускори и използването на AI при пътуване. Виртуалните асистенти, задвижвани с изкуствен интелект, рационализират процеса на резервиране на пътуване и спестяват нуждата от физическа комуникация между доставчици, травъл агенти и пътуващи.

Доверените компании ще бъдат основен конкурент

В туристическата индустрия доверието стана по-важно от всякога. Климатът на несигурност, създаден от Covid-19, означава, че пътниците все повече търсят надеждни марки и партньори, които да им помогнат да се ориентират в сложността на новите правила за пътуване.

Затова и не е случайно, че все повече хора използват онлайн туристически агенции, а платформите за места за настаняване и възможност за резервация през интернет ще бъдат най-търсените. И все пак не трябва да се забравя, че когато човек търси, той иска удобство, сигурност и най - важното - възможно най - много изгодни оферти, събрани на едно място. "Довереното настаняване" ще бъде определящо за всеки, който иска да намери идеалното за него място за почивка, а една от най-добрите и силни в това отношение платформи у нас е Luxury Discount - модерна онлайн платформа, която работи на принципа на затворен клуб. Тук клиентите на платформата могат да намерят ексклузивни оферти за ваканции, пътувания и почивки.

За да отговорят на доверието на своите клиенти и да покажат, че мислят за тях, от платформата стартираха кампанията "Безопасна почивка", която гарантира на клиентите им спокойствие при резервирането на пътувания. А именно - наред с безопасно настаняване, клиентът получава и гаранция за парите си. Какво означава това? Кампанията дава възможност пътуващите да направи анулация до деня на настаняване и да си възстанови цялата заплатена сума при резервацията, в случай, че възникне непредвидена ситуация.

Технологиите улесняват планирането на пътуванията. Цялата информация, от която се нуждае човек днес, за да планира перфектно пътуване, е достъпна онлайн. Прекарвайки само няколко часа в сърфиране в интернет, може да се намери цялата основна информация, която е необходима за избраната дестинация, да се резервират полети, настаняване и дори желани дейности за минути, при това, съобразени с личните предпочитания на пътуващия.