Популярното приложение Snapchat също минава към редиците на социалните мрежи, които няма да дават пълна свобода на политиците. Изпълнителният директор на Snap Еван Шпигел обяви пред CNBC, че компанията вече има екип от модератори, които проверяват фактите на всички политически реклами в Snapchat.

"Проверяваме всички реклами, включително политическите. Опитваме се да създадем място за политическите реклами в нашата платформа, особено защото достигаме толкова много млади хора, от които много ще гласуват за пръв път и искаме да им дадем възможност да участват в политическите разговори, но да не позволяваме подвеждаща информация в рекламите", заявява Шпигел.

Той сравнява действието на Snap с правилата, които спазват американските телевизии. Ефирните програми нямат право да цензурират определен тип политически реклами. Кабелните програми обаче нямат такива ограничения. Именно в тази посока работи и Snap, казва Шпигел.

Коментарът му е в директна опозиция на мнението на основателя на Facebook Марк Зукърбърг. През септември той обяви, че Facebook няма да цензурира и ограничава политическите реклами и ще остави потребителите сами да решават дали да вярват на посланията или не.

Това предизвика доста дискусии в бранша, като някои социални мрежи, включително Twitter, предприеха друга крайна мярка и забраниха всички политически реклами. Google и YouTube за сега не са коментирали казуса, макар че има слухове, че компанията разглежда няколко варианта какво да предприеме.