Политическото влияние на социалните мрежи през последните години предизвика много полемики и те дори бяха обвинени, че влияят на резултатите от изборите в САЩ и други страни по света.

Напоследък водещите социални платформи полагат много усилия да променят това. А един от последните примери е изявлението на Джак Дорси, съосновател и главен изпълнителен директор на Twitter, който съобщи, че микроблог платформата прекратява и забранява всички видове политическа реклама.

Промяната влиза в сила в началото на ноември и ще засегне целия свят. Според Дорси, политиците трябва да заслужават своите споделяния и лайкове, но не и да могат да ги купуват.

"Едно политическо послание заслужава да постигне влияние когато хората решат да го споделят или да последват акаунта" - посочва той и добавя, че решението на аудиторията не трябва да бъде повлияно от парите.