Дните на Кеймбридж: Различното учене на английски | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Дните на Кеймбридж: Различното учене на английски
снимка: издателство Klett

Дните на Кеймбридж: Различното учене на английски

Четиримата лектори от Кеймбридж и техните двама колеги от България проведоха шест лекции с полезни практики и съвети

0 1959

Английският език от много време е заел мястото си на интернационален и е най-лесният начин хора от различни държави и култури да се разбират и да намират общото помежду си. И въпреки, че към днешна дата може да изглежда сякаш английският се научава някак естествено и от самосебе си, всъщност не е така. Обучението си остава най-сигурният и бърз начин да овладеем чужд език и ролята на учителя няма как да изгуби своята важност.

Методите на преподаване обаче не спират да се променят и това с пълна сила важи и за преподаването на език, заради факта, че езиците са живи и непрестанно се променят и еволюират.

А какво става, когато към всичко това добавим повече от година дистанционно обучение и несигурността как точно да приложим познатите до момента методи на преподаване в нова и различна среда?

Точно на тези въпроси два дни подред отговаряха реномирани специалисти в обучението по английски от Cambridge University. Те бяха гости на ежегодните Дни на Кеймбридж, организирани от издателство Клет България.

Когато учим език, трябва да можем да проявяваме гъвкавост, да оставим невидимата бариера, която ни спира заради несигурност да падне и смело да се гмурнем в новия свят. Да говорим, да четем, да слушаме и възприемаме разнообразна информация на английски. И в това се крие магията на преподаването.

Четиримата лектори от Кеймбридж и техните двама колеги от България проведоха шест лекции с полезни практики и съвети за учителите в България, които да бъдат приложими още днес в работата и да улеснят максимално обучителния процес, особено вземайки предвид онлайн и дистанционно обучение, което се налага.

Граматика през екрана

"Правя малки грешки, за да провокирам децата да потърсят верния отговор в Google", казва един от лекторите в Кеймбридж деня по време на лекцията си.

Провокацията на съзнанието на учениците е сигурен начин фокусът по време на час да бъде задържан. Освен това, подобен подход тренира асоциативното мислене и спомага за много по-естественото възприемане на информацията.

Друг много полезен съвет при преподаването на английски е така нареченият брейнсторминг или "мозъчна буря". Най-често тази техника се използва за разрешаването на проблем и изисква колаборация и интеракция между учениците, което автоматично ги изважда от потенциално състояние на автопилот.

Слушането и четенето с разбиране също могат да изглеждат по много по-различен начин, когато се добави доза креативност. Например филмов клуб или клуб на книгата, където по-късно всеки разказва и дискутира.

Онлайн ученикът е различен

Лекторите представиха и интересни похвати свързани с работата дистанционно, особено когато става дума за тийнейджъри. Дефицитът на внимание и проблемът със съсредоточаването са още по-големи по време на дистанционното обучение и много от учителите регистрират намаленото внимание по време на час. В тази възраст учениците имат нужда от допълнителни стимули, креативни подходи и практически похвати, които да направят ученето на английски по-вълнуващо и интересно за тях.

Сред успешните техники се нареждат допълнителнителните упражнения с цел повишаване ангажираността им. "Дигиталните тестове, е-книги и аудио и видео файлове са сред водещите инструменти, които не само правят ученето по-лесно и приятно, но и създават точната среда за тийнейджърите", споделя Andrzej Raczkowski, по време на една от лекциите, уверен, че само, говорейки езика на децата, можем истински да се сближим с тях и да успеем да ги насочим в правилната посока.

Самата работа с тийнейджъри изисква повече усилия и психологически методики, които да бъдат имплементирани по време на часовете. Всеки може лесно да се научи да управлява настроенията им с някои базови техники. Основното обаче е учителят и учениците да са близки едни с други и да усещат преподавателя като свой съюзник. В обучението по английски това може да се постигне, чрез различни хобита популярни сред дадената група, които да включват разговори на английски, въвличане на директния метод на преподаване, чрез устно общуване дори и в междучасието на теми, които са интересни и релевантни за децата.

Така, само за два дни, учители по английски език от цяла България, бяха вдъхновени да продължат с нови сили да работят и постигат целите си още по-уверено и с още повече ноу-хау натрупано от колегите им в Cambridge University.

 

* съдържание на Klett

 

Дните на Кеймбридж: Различното учене на английски

Дните на Кеймбридж: Различното учене на английски

Четиримата лектори от Кеймбридж и техните двама колеги от България проведоха шест лекции с полезни практики и съвети

0 1959 снимка: издателство Klett

Английският език от много време е заел мястото си на интернационален и е най-лесният начин хора от различни държави и култури да се разбират и да намират общото помежду си. И въпреки, че към днешна дата може да изглежда сякаш английският се научава някак естествено и от самосебе си, всъщност не е така. Обучението си остава най-сигурният и бърз начин да овладеем чужд език и ролята на учителя няма как да изгуби своята важност.

Методите на преподаване обаче не спират да се променят и това с пълна сила важи и за преподаването на език, заради факта, че езиците са живи и непрестанно се променят и еволюират.

А какво става, когато към всичко това добавим повече от година дистанционно обучение и несигурността как точно да приложим познатите до момента методи на преподаване в нова и различна среда?

Точно на тези въпроси два дни подред отговаряха реномирани специалисти в обучението по английски от Cambridge University. Те бяха гости на ежегодните Дни на Кеймбридж, организирани от издателство Клет България.

Когато учим език, трябва да можем да проявяваме гъвкавост, да оставим невидимата бариера, която ни спира заради несигурност да падне и смело да се гмурнем в новия свят. Да говорим, да четем, да слушаме и възприемаме разнообразна информация на английски. И в това се крие магията на преподаването.

Четиримата лектори от Кеймбридж и техните двама колеги от България проведоха шест лекции с полезни практики и съвети за учителите в България, които да бъдат приложими още днес в работата и да улеснят максимално обучителния процес, особено вземайки предвид онлайн и дистанционно обучение, което се налага.

Граматика през екрана

"Правя малки грешки, за да провокирам децата да потърсят верния отговор в Google", казва един от лекторите в Кеймбридж деня по време на лекцията си.

Провокацията на съзнанието на учениците е сигурен начин фокусът по време на час да бъде задържан. Освен това, подобен подход тренира асоциативното мислене и спомага за много по-естественото възприемане на информацията.

Друг много полезен съвет при преподаването на английски е така нареченият брейнсторминг или "мозъчна буря". Най-често тази техника се използва за разрешаването на проблем и изисква колаборация и интеракция между учениците, което автоматично ги изважда от потенциално състояние на автопилот.

Слушането и четенето с разбиране също могат да изглеждат по много по-различен начин, когато се добави доза креативност. Например филмов клуб или клуб на книгата, където по-късно всеки разказва и дискутира.

Онлайн ученикът е различен

Лекторите представиха и интересни похвати свързани с работата дистанционно, особено когато става дума за тийнейджъри. Дефицитът на внимание и проблемът със съсредоточаването са още по-големи по време на дистанционното обучение и много от учителите регистрират намаленото внимание по време на час. В тази възраст учениците имат нужда от допълнителни стимули, креативни подходи и практически похвати, които да направят ученето на английски по-вълнуващо и интересно за тях.

Сред успешните техники се нареждат допълнителнителните упражнения с цел повишаване ангажираността им. "Дигиталните тестове, е-книги и аудио и видео файлове са сред водещите инструменти, които не само правят ученето по-лесно и приятно, но и създават точната среда за тийнейджърите", споделя Andrzej Raczkowski, по време на една от лекциите, уверен, че само, говорейки езика на децата, можем истински да се сближим с тях и да успеем да ги насочим в правилната посока.

Самата работа с тийнейджъри изисква повече усилия и психологически методики, които да бъдат имплементирани по време на часовете. Всеки може лесно да се научи да управлява настроенията им с някои базови техники. Основното обаче е учителят и учениците да са близки едни с други и да усещат преподавателя като свой съюзник. В обучението по английски това може да се постигне, чрез различни хобита популярни сред дадената група, които да включват разговори на английски, въвличане на директния метод на преподаване, чрез устно общуване дори и в междучасието на теми, които са интересни и релевантни за децата.

Така, само за два дни, учители по английски език от цяла България, бяха вдъхновени да продължат с нови сили да работят и постигат целите си още по-уверено и с още повече ноу-хау натрупано от колегите им в Cambridge University.

 

* съдържание на Klett