Apple планира да разшири географията на продажбите на своите очила за добавена реалност Vision Pro, тъй като първоначалната треска за купуване на тази скъпа джаджа в САЩ е отшумяла. Компанията се надява, че международните пазари като Китай и Япония ще помогнат за съживяването на продажбите, още повече че в тези страни интересът към AR е по-голям, съобщи Bloomberg.

Въпреки спада в продажбите, компанията не губи оптимизъм и активно се подготвя за пускането на Vision Pro на ключови чуждестранни пазари. Според източници, запознати с плановете на Apple, миналата седмица е стартирала четиридневна програма за обучение на служители на магазини за търговия на дребно от различни държави. Няколкостотин търговци от цял свят са се стекли в централата в Купертино, за да се запознаят с характеристиките и предимствата на хедсета за добавена реалност.

Сред страните, чиито представители се обучават, са били Германия, Франция, Австралия, Япония, Южна Корея и Сингапур. Това индиректно насочва към приоритетните пазари, на които Vision Pro може да се появи скоро след представянето му на WWDC в началото на юни.

Въпреки факта, че очилата вече се продават в САЩ от около четири месеца, търсенето им не оправда очакванията. След първоначалния скок продажбите чувствително намаляха, като някои магазини отчитат само няколко продадени бройки на седмица. Дори потребители в други страни, които проявиха по-голям интерес, с течение на времето също загубиха ентусиазъм. В Хонконг например очилата с добавена реалност се препродават на вторичния пазар дори по-евтино от официалната цена на дребно. Според експерти причините за ниските продажби се крият преди всичко във високата цена на джаджата - 3499 щ. долара, което е повече от три пъти по-скъпо от флагмана iPhone. Освен това липсва съдържание и полезни приложения за устройството. 

За да промени ситуацията, Apple засили маркетинга на Vision Pro, като по-агресивно рекламира очилата на своя уебсайт. Компанията провежда и проучвания сред служителите в магазините за продажба на дребно, за да разбере причините, поради които клиентите отказват да купуват.

Основните надежди на Apple сега са свързани с китайския и японския пазар, където има повишен интерес към технологията за добавена реалност. Освен това през юни се очаква да бъде обявена актуализирана операционна система VisionOS, която може да привлече вниманието на разработчиците и да разшири екосистемата от приложения за Vision Pro. Компанията обмисля и пускането на по-евтин модел.