Yamaha представи първата в света моторна лодка с извънбордов двигател с вътрешно горене, задвижван с водород | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Yamaha представи първата в света моторна лодка с извънбордов двигател с вътрешно горене, задвижван с водород
Снимка: Yamaha

Yamaha представи първата в света моторна лодка с извънбордов двигател с вътрешно горене, задвижван с водород

Специалистите са сигурни, че подобни двигатели са бъдещето

| Редактор: Кристиан Антонов 1 24322

На изложение в Маями Yamaha показа първата в света моторна лодка с извънбордов двигател с вътрешно горене, задвижван с водород. Това не е просто лодка с нов двигател. Това е тестово съоръжение, което от самото начало е проектирано като обект за интегриране на нови безвъглеродни технологии. През лятото ще започнат полеви изпитания на лодката и двигателя, за да се определят силните и особено слабите страни на проекта.

Японският разработчик работи съвместно с Roush и Regulator Marine по прототипа на лодка с извънбордов двигател, задвижван с водород. Roush, като специалист в областта на силовите, двигателните и транспортните системи от автомобилите до космическата индустрия, разработи устройството за съхранение, поток, зареждане и правилата за безопасност при работа със сгъстен водород. Всъщност Roush предлага дизайна на водородните бутилки и системата за подаване на гориво за двигателя.

Дизайнерът и производителят на моторни лодки - Regulator Marine - трябвало да вземе предвид характеристиката "цилиндър" на водородните двигатели с вътрешно горене и да проектира лодката, като вземе предвид оптималното разположение на цилиндрите. Бутилките със сгъстен водород са поставени в центъра на лодката, като са премахнати редица части - кутии за рибарски принадлежности и други. В бъдеще вероятно моторните лодки за двигател с вътрешно горене на водород ще трябва да се проектират, като се отчита по-рационалното разположение на цилиндрите, което може да доведе до интересни варианти на дизайна.

На изложението Yamaha не разпространи информация за характеристиките на двигателя на водород. Известно е, че представената модификация е създадена на базата на стандартния бензинов двигател Offshore V8 с мощност 425 и 450 к.с. - който е най-старият в линията извънбордови двигатели за лодки на компанията. Ще бъде интересно да научим повече за тестовете на прототипа. Специалистите са сигурни, че подобни двигатели са бъдещето. Основното е експлоатацията им да бъде безопасна.

Yamaha представи първата в света моторна лодка с извънбордов двигател с вътрешно горене, задвижван с водород

Yamaha представи първата в света моторна лодка с извънбордов двигател с вътрешно горене, задвижван с водород

Специалистите са сигурни, че подобни двигатели са бъдещето

| Редактор : Кристиан Антонов 1 24322 Снимка: Yamaha

На изложение в Маями Yamaha показа първата в света моторна лодка с извънбордов двигател с вътрешно горене, задвижван с водород. Това не е просто лодка с нов двигател. Това е тестово съоръжение, което от самото начало е проектирано като обект за интегриране на нови безвъглеродни технологии. През лятото ще започнат полеви изпитания на лодката и двигателя, за да се определят силните и особено слабите страни на проекта.

Японският разработчик работи съвместно с Roush и Regulator Marine по прототипа на лодка с извънбордов двигател, задвижван с водород. Roush, като специалист в областта на силовите, двигателните и транспортните системи от автомобилите до космическата индустрия, разработи устройството за съхранение, поток, зареждане и правилата за безопасност при работа със сгъстен водород. Всъщност Roush предлага дизайна на водородните бутилки и системата за подаване на гориво за двигателя.

Дизайнерът и производителят на моторни лодки - Regulator Marine - трябвало да вземе предвид характеристиката "цилиндър" на водородните двигатели с вътрешно горене и да проектира лодката, като вземе предвид оптималното разположение на цилиндрите. Бутилките със сгъстен водород са поставени в центъра на лодката, като са премахнати редица части - кутии за рибарски принадлежности и други. В бъдеще вероятно моторните лодки за двигател с вътрешно горене на водород ще трябва да се проектират, като се отчита по-рационалното разположение на цилиндрите, което може да доведе до интересни варианти на дизайна.

На изложението Yamaha не разпространи информация за характеристиките на двигателя на водород. Известно е, че представената модификация е създадена на базата на стандартния бензинов двигател Offshore V8 с мощност 425 и 450 к.с. - който е най-старият в линията извънбордови двигатели за лодки на компанията. Ще бъде интересно да научим повече за тестовете на прототипа. Специалистите са сигурни, че подобни двигатели са бъдещето. Основното е експлоатацията им да бъде безопасна.