Google не е сред най-известните производители на игри и един от последните му проекти, наречен Lively, се провали, но Ingress изглежда по-обещаващ, благодарение на солидна рекламна кампания, която промотира проекта в продължение на няколко месеца. Стотици хора, които първи изтеглиха Ingress от Google Play, оценяват играта с пет звезди още преди да са получили активиращия код.

Ingress е вторият проект на Niantic, разработен от Джон Ханке, който се присъедини към Google през 2004 чрез постижението си Keyhole - източник на технологията зад Google Earth. Първото негово творение беше FieldTrip - социално приложение, което предоставя информация на мобилните потребители за тяхното обкръжение.

Според Ханке, ние живеем в свят, преливащ от информация и повсеместен достъп до компютърни технологии, с който трябва да експериментираме. „Сега за първи път ще имаме възможност да видим как не екранът, а самият свят се превръща в основата на компютърна игра”, казва той.

Ingress не е единственият пример за игра, предназначена за мобилно устройство, която се базира на заобикалящата ни реалност. Съществува дълъг списък от проекти, които разчитат на действителни образи и локации. В Ingress нещата се въртят около посещаването на различни места с цел колекциониране на „екзотични” предмети и разясняване на следващи мисии. Играчите могат да се присъединят към един от двата налични отбора, като се отдава важност на сътрудничеството.