Тайванските Топ 20 марки | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Тайванските Топ 20 марки

Тайванските Топ 20 марки

0 14
За 17-и пореден път Taiwan External Trade Development Council (TAITRA) подреди успешните тайвански компании, чиято марка е генерирала най-висока стойност през тази година. Проучването е финансирано от Тайванското бюро за външни работи, а съорганизатори са списание BusinessNext и Interbrand. Интересното е, че половината от отличниците в Топ 20 са опериращи в ИТ бранша компании, които на всичкото отгоре държат и челните места в класацията. Вярно, че Тайван открай време се слави като родина на високите технологии, но изброените по-долу факти показват, че във времена на икономическа нестабилност правилният бизнес модел също може да прави чудеса.

Acer оглавява класацията за Топ 20 тайвански марки със стойност на бранда US $1.241 млн. Според анализаторите, подготвили проучването, компанията може да благодари за добрите си резултати на линиите си нетбуци, които и през тази година се представят много добре на международния пазар. Също така Acer бере плодовете от стратегическите присъединявания на компаниите Gateway и Packard Bell.

Специализираната в предлагането на антивирусни системи и решения Trend Micro заема втора позиция със стойност US $1.235 млн.

Пионерът и създател на нетбука Eee PC - Asus, печели третото място с US $1.235 млн., следван от HTC с US $1.203 млн. Едва петата компания в престижния списък не идва от ИТ бранша, а от хранително-вкусовата промишленост. Това е лидерът на китайския пазар Master Kong, чиято марка е генерирала през тази година стойност US $916 млн.

Общият обем на продажбите през 2009 г. в класацията на BusinessWeek и Interbrand за 100-те най-добри глобални марки е спаднала с 4.6% през тази година заради икономическата криза. Спад отбелязват и 20-те най-добри тайвански марки, които сборно през тази година са генерирали приходи US $8.674 млрд. Намалението при тях спрямо предходните 12 месеца е 5.1 на сто. Първите 10 тайвански компании отчитат по-малък спад - 2.8%, и бележат сборен резултат US $7.326 млн. Специалистите коментират, че причината световната рецесия да се отразява така върху тайванските компании е фактът, че те разчитат основно на експорт.

Въпреки глобалната рецесия и като цяло намаляващата лоялност към марките, някои тайвански брандове успяват да акумулират добра стойност. Master Kong например е водеща марка в Китай на пазара на полуготови храни и напитки и въпреки кризата успява да увеличи разпознаваемостта и стойността на бранда си с 19 на сто през тази година. Той нараства с бързи темпове на китайския пазар и е успял да се увеличи от US $793 млн. през 2008 на US $916 млн. през тази година. Според проучване на ACNielsen, проведено през юни 2009, Master Kong е успяла да запази лидерската си позиция - място, което компанията държи от 10 години насам, на китайския пазар, с пазарен дял от 41.2% по обем на продажбите и 54.1 на сто по стойност на продажбите. Want Want и Maxxis също се радват на добро присъствие на китайския пазар, респективно с продажби от US $421 млн. и US $345 млн.

Измежду успешните тайвански марки са тези, които са се фокусирали на американския и на китайския пазар, вместо да акцентират върху регионалните пазари. Interbrand отбелязва две основни стратегии, които гарантират успеха на марките - стратегически партньорства със световни топ брандове, подобно на партньорството между HTC и Google за доставка на Android-базирани устройства, и инвестиции в разработката на иновативни продукти като фамилията нетбуци на ASUS Eee и фокусът на Trend Micro върху клауд компютинга. Анализаторите посочват, че това са добри примери за фокус върху дългосрочните инвестиции и растежа.
Тайванските Топ 20 марки

Тайванските Топ 20 марки

0 14
За 17-и пореден път Taiwan External Trade Development Council (TAITRA) подреди успешните тайвански компании, чиято марка е генерирала най-висока стойност през тази година. Проучването е финансирано от Тайванското бюро за външни работи, а съорганизатори са списание BusinessNext и Interbrand. Интересното е, че половината от отличниците в Топ 20 са опериращи в ИТ бранша компании, които на всичкото отгоре държат и челните места в класацията. Вярно, че Тайван открай време се слави като родина на високите технологии, но изброените по-долу факти показват, че във времена на икономическа нестабилност правилният бизнес модел също може да прави чудеса.

Acer оглавява класацията за Топ 20 тайвански марки със стойност на бранда US $1.241 млн. Според анализаторите, подготвили проучването, компанията може да благодари за добрите си резултати на линиите си нетбуци, които и през тази година се представят много добре на международния пазар. Също така Acer бере плодовете от стратегическите присъединявания на компаниите Gateway и Packard Bell.

Специализираната в предлагането на антивирусни системи и решения Trend Micro заема втора позиция със стойност US $1.235 млн.

Пионерът и създател на нетбука Eee PC - Asus, печели третото място с US $1.235 млн., следван от HTC с US $1.203 млн. Едва петата компания в престижния списък не идва от ИТ бранша, а от хранително-вкусовата промишленост. Това е лидерът на китайския пазар Master Kong, чиято марка е генерирала през тази година стойност US $916 млн.

Общият обем на продажбите през 2009 г. в класацията на BusinessWeek и Interbrand за 100-те най-добри глобални марки е спаднала с 4.6% през тази година заради икономическата криза. Спад отбелязват и 20-те най-добри тайвански марки, които сборно през тази година са генерирали приходи US $8.674 млрд. Намалението при тях спрямо предходните 12 месеца е 5.1 на сто. Първите 10 тайвански компании отчитат по-малък спад - 2.8%, и бележат сборен резултат US $7.326 млн. Специалистите коментират, че причината световната рецесия да се отразява така върху тайванските компании е фактът, че те разчитат основно на експорт.

Въпреки глобалната рецесия и като цяло намаляващата лоялност към марките, някои тайвански брандове успяват да акумулират добра стойност. Master Kong например е водеща марка в Китай на пазара на полуготови храни и напитки и въпреки кризата успява да увеличи разпознаваемостта и стойността на бранда си с 19 на сто през тази година. Той нараства с бързи темпове на китайския пазар и е успял да се увеличи от US $793 млн. през 2008 на US $916 млн. през тази година. Според проучване на ACNielsen, проведено през юни 2009, Master Kong е успяла да запази лидерската си позиция - място, което компанията държи от 10 години насам, на китайския пазар, с пазарен дял от 41.2% по обем на продажбите и 54.1 на сто по стойност на продажбите. Want Want и Maxxis също се радват на добро присъствие на китайския пазар, респективно с продажби от US $421 млн. и US $345 млн.

Измежду успешните тайвански марки са тези, които са се фокусирали на американския и на китайския пазар, вместо да акцентират върху регионалните пазари. Interbrand отбелязва две основни стратегии, които гарантират успеха на марките - стратегически партньорства със световни топ брандове, подобно на партньорството между HTC и Google за доставка на Android-базирани устройства, и инвестиции в разработката на иновативни продукти като фамилията нетбуци на ASUS Eee и фокусът на Trend Micro върху клауд компютинга. Анализаторите посочват, че това са добри примери за фокус върху дългосрочните инвестиции и растежа.