Apple изпадна от топ 5 на най-продаваните смартфони в Китай през второто тримесечие, тъй като конкуренцията с местните марки се разгорещява, сочат данни на компанията за анализ на пазарите "Каналис" (Canalys), цитирани от Си Ен Би Си и БТА.

Делът на Apple на китайския пазар се е свил до 14 на сто спрямо 15 на сто през първото тримесечие и 16 на сто през второто тримесечие на миналата година.

Производителят на iPhone изпадна до шестото място в класацията с 9,7 милиона продадени телефона. През същия период на миналата година компанията заемаше третото място.

"Това е първото тримесечие в историята, в което местни марки заемат първите пет позиции в класацията", заяви анализаторът в "Каналис" Лукас Чжон.

Продажбите на Apple в Китай намаляха и през първото тримесечие, когато спаднаха с 25 на сто до 10 милиона бройки.