Американската компания Фейсбук, собственик на едноименната социална мрежа, се е обърнала към представители на научните среди и политолози за създаване на консултативна комисия, която да дава съвети в периоди на произвеждането на избори по света, съобщи вчера в. "Ню Йорк таймс".

Новият консултативен орган ще взима отношение по въпроси като политическа реклама и нейната приложимост, както и при загриженост за свързана с избори дезинформация. Комисията ще бъде упълномощена да взима някои решения по регулиране на дейността на социалната мрежа в период на избори в дадена държава.

Съобщение за създаването на такава комисия може да бъде направено тази есен, година преди междинните избори в САЩ през 2022 г., пише изданието. През последните години социалните медии се борят със случаи, в които световни лидери и политици нарушават правилата им.

Ако бъде създадена, комисията няма да е първият външен орган, сформиран от Фейсбук, за да подпомага взимането на важни решения. През 2018 г. компанията създаде комисия, която включва бивши политици, научни работници и политолози, които да се произнасят дали Фейсбук има право да отстранява съдържание от платформата си.

През май този орган подкрепи решението на Фейсбук да блокира профила на бившия президент Доналд Тръмп, но изтъкна, че компанията е направила грешка като е обявила, че забраната ще действа за неопределен период от време.